Fuel Duel

Mercedes-Benz Nederland Bedrijfswagens / N=5

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 56 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Mercedes-Benz Nederland Bedrijfswagens
Titel
Mercedes-Benz Bedrijfswagens (trucks)
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette (N=5), Willemijn Reuvers (N=5), Roger de Kok (MCR)
Copy
Jasper Diks (N=5), Pjotr Hoogendoorn (MCR)
Art
Ed van Bennekom (N=5)
Strateeg
Marc Pieterse (N=5)
Opdrachtgever
Gerard van Os, Martyn Fuite
In samenwerking met
MCR (online)
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Mercedes-Benz Nederland Bedrijfswagens
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business winnaars

Business-to-Business

Doelstelling

Vreemdmerkrijders uitdagen om het duel met de Mercedes-Benz Actros aan te gaan op het gebied van brandstofverbruik.

Doelgroep

Transportbedrijven en eigen vervoerders die geen Mercedes-Benz trucks in hun wagenpark hebben rijden.

Strategie/Concept

Brandstof is verreweg de belangrijkste kostenpost voor transportbedrijven (maar liefst 50% van de kilometerkostprijs). Om vreemdmerkrijders te overtuigen van het lage brandstofverbruik van de Mercedes-Benz Actros is speciaal voor de Nederlandse markt de Fuel Duel bedacht. Transportbedrijven worden hierbij uitgedaagd om gedurende een aantal weken gratis een Mercedes-Benz Actros op te nemen in hun wagenpark. De Actros neemt het gedurende deze periode op tegen andere merken in de vloot van de transporteur op het gebied van brandstofverbruik. Zelf ervaren is immers de beste manier om mensen te overtuigen. Doordat alle Actrossen standaard zijn uitgerust met het voertuigmanagementsysteem FleetBoard, kan tijdens de inzet en na afloop hiervan exact worden aangetoond hoe zuinig de Actros heeft gereden. In de campagne is de opvallende Fuel Duel-truck de grote held en dagen we de doelgroep op prikkelende wijze uit om mee te doen met het duel. Nadat van de eerste 50 duels de Actros er 45 won, hebben we de toon van de campagne nog wat aangescherpt.

Media- en middelenstrategie

Met advertenties en banners in relevante vak- en branchemedia bereiken we de specifieke doelgroep. Een opvallende dm in de vorm van een jerrycan is heel gericht gestuurd naar interessante prospects. Met megamasten is de campagne goed zichtbaar in het natuurlijke domein van trucks: de snelweg. Tevens versterken we met outdoor het duurzame imago van Mercedes-Benz onder een veel bredere doelgroep. Tot slot is er een website ontwikkeld waarop alle informatie over de Fuel Duel te vinden is: www.fuelduel.nl. Voor deze website is een gerichte SEO- en SEA-strategie uitgevoerd. Ook de belangrijke interne doelgroep truckverkopers is niet vergeten met praktijktraining en nieuwsbrieven met behaalde resultaten.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen