FrieslandCampina – Coöperatie van boeren

FrieslandCampina – Coöperatie van boeren

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
FRIESLANDCAMPINA
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2015
Paginanummer
88

Doelstelling

De sector waarin FrieslandCampina opereert, staat onder druk door maatschappelijke discussies over megastallen, diervriendelijkheid. Als coöperatief van kleinschalige familiebedrijven met gemiddeld 85 koeien, heeft FrieslandCampina als doel te bouwen aan betrouwbaarheid en transparantie.

Doelgroep

Gezinnen met kinderen (4-12) zij kopen de meeste zuivel.

Concept

Op de Open Boerderijdagen zetten 53 melkveehouders hun staldeuren open. De perfecte aanleiding om persoonlijk kennis te maken met de echtheid van kleinschalige boerderijen, die passie en zorg voor de koeien delen en vaak al generaties in de familie zijn. Bovendien een leuk dagje uit voor het hele gezin. Ook brengt FrieslandCampina de boer naar de consument, door boeren vragen te laten beantwoorden in 100 Albert Heijn winkels.

Media- en middelenstrategie

Abri's, radio, digital, PR en de verpakking zetten de Open Boerderijdagen neer als leuk dagje uit. Dat leidt tot echt contact: bezoekersaantallen zijn met 110.000 mensen groter dan ooit, met groei in betrouwbaarheid tot gevolg.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken