Foodsy

FNV HORECA / The Oddshop

award
Winnaar 2015

Bekijk deze campagne op pagina 404 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
FNV HORECA
Titel
FNV Horeca
Bureau
The Oddshop
Account
Orfee Goedkoop, Annelie Rubingh, Madelon Tiemens
Copy
Marten Meijboom, Robert van der Lans
Art
Joost van der Schoot, Niels de Wit
Strateeg
Oscar Hamming
Opdrachtgever
Karin van der Horst, Laura Kapper
Film/Productiemaatschappij
Fono
Muziek
Beginner's Luck 4 - Bradley / Sanchez / Dymond
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FNV HORECA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van The Oddshop
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea winnaars

Smart Idea

Doelstelling

De horeca is de slechtst betalende sector van Nederland en sinds twee jaar is er zelfs geen cao. Dit zorgt voor een grote uitstroom van horecapersoneel. FNV Horeca wil deze problematiek op de kaart zetten en werkgeversorganisatie KHN dwingen weer in gesprek te gaan over een cao.

Doelgroep

Horecamedewerkers, de werkgeversorganisaties en het algemeen publiek.

Strategie/Concept

Om aan te tonen hoe onmisbaar horecapersoneel is deden we een experiment.
We openden het eerste restaurant zonder personeel: Foodsy. Wat klonk als de nieuwe place-to-be, liep al snel uit op een totale puinhoop. En dat was nu precies de bedoeling.

Media- en middelenstrategie

PR was een essentieel onderdeel van de campagne. Bijna alle nieuwsmedia brachten het verhaal en velen plaatsten direct hun vraagtekens bij het afschaffen van horecapersoneel. De totale chaos in het restaurant werd vastgelegd met verborgen camera's en een film hiervan werd meegestuurd bij het 2e persbericht ter onthulling. Het nieuws en de film realiseerden in korte tijd meer dan 33 miljoen impressies.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen