First World Problem Pills

AIDS FONDS / SUE Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 385 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
AIDS FONDS
Titel
Donatie
Bureau
SUE Amsterdam
Account
Caren van Rooijen, Niek Stevens, Nelleke van der Voort
Copy
Astrid Groenewegen
Art
Tessa Ruggle, Lilian Radovac
Strateeg
Astrid Groenewegen, Tom de Bruyne, Jorn Craeghs
Opdrachtgever
Wijnand van der Werf
Fotografie
Dog and Pony
Illustraties
Dog and Pony
In samenwerking met
Dog and Pony
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van AIDS FONDS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van SUE Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Hiv en aids zijn aan het verdwijnen uit onze leefomgeving. En daarmee drogen ook de donatiestromen op. Hoe zorg je er voor dat je nieuwe doelgroepen kan activeren voor de hiv-problematiek en nieuwe donatiestroom op gang kan krijgen.

Doelgroep

Jongvolwassenen, 18-35. De doelgroep die vandaag amper nog in het bestand van Aids Fonds zitten.

Strategie/Concept

Als mensen niet meer gemotiveerd zijn om te doneren, dan moet je de donatievraag in een andere vraag transformeren. De First World Problem Pills zijn 100% pepermunt en lossen al je dagelijkse dilemma's op. Ze zijn ook 100% placebo en 100% van de opbrengst gaat naar het Aids Fonds om hiv-medicatie te brengen bij iedereen die het niet kan betalen. Medicijnen voor medicijnen.

Media- en middelenstrategie

Pop-Up Store
Webshop
PR
Outdoor

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen