Firestarters

Vodafone / BluePrintMedia

Nominatie 2012

Bekijk deze campagne op pagina 94 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Vodafone
Titel
Firestarters
Bureau
BluePrintMedia
Opdrachtgever
Vodafone Brand & Marcom Team
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vodafone
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van BluePrintMedia
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Vrijwel alle advertising die je van Vodafone ziet is massagericht. Als je je echter alleen op de massa richt, sluit je de creatieve vooroplopers uit, omdat zij zich door de op de mainstream gerichte tone-of-voice niet aangesproken voelen. Het is evenwel van belang om te investeren in een sterke band met de kleine influencers-doelgroep, die kritisch en lastig te bereiken is.

Doelgroep

Firestarters beoogt een relatie op te bouwen met de creatieve vooroplopers van Nederland. Dit is een kleine doelgroep, maar wel een groep die een fundamentele rol heeft bij het bouwen van een merkimago. De groep bestaat uit artiesten, politici, bloggers, studenten, fashionista's, start-uppers, etc.

Strategie/Concept

Hoe verandert de digitale wereld jouw industrie? Deze vraag staat centraal binnen de 3 pijlers van Firestarters: 1) Een sponsor-activatieconcept, talkshows op events als TEDx, Museumnacht, ADE. 2) Een studio, waar met partners workshops en master classes worden georganiseerd. 3) Een serie inspirerende documentaires. Hiermee support Firestarters Nederlandse initiatieven die een nieuw geluid laten horen en daarmee verandering teweegbrengen. Vodafone wil influencers ondersteunen en met hun ideeën een bredere doelgroep inspireren. Naast een financiële bijdrage, stelt Firestarters fysieke ruimte en een netwerk beschikbaar. Een groep onafhankelijke experts (journalisten, event organisatoren) bepaalt wat er aan tafel, in een workshop of documentaire ter sprake komt. Vodafone staat dus geheel los van de inhoud. Juist door niet over Vodafone te praten verbetert Firestarters het merkimago van Vodafone.

Media- en middelenstrategie

Firestarters is met talkshows aanwezig op events, waar influencers de dialoog aangaan met het publiek. Deze dialoog wordt vervolgens online voortgezet aan de hand van de video's van de events. Er wordt geen media ingekocht, waardoor alle aandacht voor Firestarters gegenereerd wordt via partners en eigen media. Ook voor PR wordt samengewerkt met de events / partner organisaties en de influencers aan tafel.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen