FINANCIËLE INFORMATIE AVONDEN VAN DE ING

FINANCIËLE INFORMATIE AVONDEN VAN DE ING

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ING
Bureau
Leukwerkt Worldwide en Branded Shorts
Jaar
2009
Paginanummer
96

Doelstelling

1 Laten zien dat de ING met klanten in gesprek gaat over de economische situatie, de rol van de ING hierin en de gevolgen van de kredietcrisis voor hun portemonnee. 2 Klanten aansporen om naar één van de 190 Financiële Informatie Avonden te komen.

Doelgroep

Primair: Alle ING-klanten zowel particulier als zakelijk. Secundair: De campagne moet ook een positieve afstraling hebben op niet-klanten

Concept

Het standbeeld dat over zee vooruit kijkt is metafoor voor het stormachtig financiële weer waarin we ons bevinden. Voor de herkenbaarheid van de ING zorgde de bekende advertising properties: Ellen en de 2 leeuwen. WebTV informatiefilm: De meest voorkomende vragen uit de sessies werden gebundeld in een WebTV film die bezoekers op ING.nl kunnen bekijken. Ze vinden daar ook een film die het ontstaan en de gevolgen van de kredietcrisis in heldere en begrijpelijke taal uitlegt.

Media- en middelenstrategie

De ING organiseert Financiële Informatie Avonden om haar klanten in deze lastige tijd zo goed mogelijk verder te helpen. Met haar kennis van corporate financiën wil de ING haar klanten op een transparante en persoonlijke manier uitleg geven en onzekerheid wegnemen; Zit je goed met je hypotheek? Moet je extra sparen? Hoe gaat het met je pensioen? De commercial werd ingezet om klanten uit te nodigen naar de speciale informatieavonden door het hele land te komen. Georganiseerd in de ING-kantoren, gegeven door eigen managers, inclusief de directie van de ING. Naast avonden voor particulieren en zakelijke klanten heeft de ING ook voor de 30.000 werknemers een programma samengesteld, want ook daar bleek de vraag naar informatie groot. De themacampagne werd gedragen door TV, Radio en PR om een zo groot en breed mogelijke groep van klanten en niet-klanten te bereiken. Inzet van eigen middelen (o.a. ING.nl, gepers. e-mail) verzekerde ons snel van volle zalen met onze primaire doelgroep. Behaalde targets in particuliere en zakelijke markt: bezettingsgraad van 90% bij 190 sessies. Gemiddelde waardering van klanten: minimaal een 7,5.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken