Financieel Fit

ING NEDERLAND / JWT Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 158 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
ING NEDERLAND
Titel
Financiele dienstverlening
Bureau
JWT Amsterdam
Account
Eveline Postma, Toprak Özturan
Copy
Bas Korsten (ECD), Edwin van Kuilenburg, Ben Goedegebuur
Art
Bas Korsten (ECD), Henk Jantz, Jeena van der Heul
Strateeg
Peter van Vendeloo
Opdrachtgever
Japke Kaastra, Jacqueline Smale, Vivian Josephy
Film/Productiemaatschappij
CZAR.nl: Wouter Stoter
Editor
Ben Putman
Muziek
'Met hart en ziel': Rick de Leeuw & Massive Music
In samenwerking met
Mindshare: Han Roode, Talpa: Ramon Mesman, Jacco Keyzer en SBS6: Thecla Thielemans, Kiki Maaskant
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ING NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van JWT Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

ING neerzetten als betrokken bank, die tussen ons in staat. Een bank die Nederlanders daadwerkelijk helpt om hun financiële situatie zo goed mogelijk te regelen. Zodat heel Nederland 'financieel fit' is.

Doelgroep

Alle Nederlanders.

Strategie/Concept

Veel mensen hebben geen realistisch beeld van hun financiële situatie. Het begint juist bij inzicht om in staat te zijn er zelf iets aan te kunnen veranderen. ING gaat in ons drukke, onoverzichtelijke leven mee en maakt onze financiën bespreekbaar. Door een persoonlijke en positieve benadering laat ING zien hoe keuzes op het gebied van geld in ons dagelijks leven verweven zijn. Tegelijkertijd biedt ING toegankelijke tools, zodat mensen meer inzicht krijgen in hun financiële situatie.

Media- en middelenstrategie

Met een integratie tussen de above-the-linecampagne en het gesponsorde tv-programma 'Hoeveel ben je waard?' werden Nederlanders geïnspireerd om met hun financiën aan de slag te gaan. Met een tv-commercial, digital pr, native advertising en social influencers maakten wij het onderwerp bespreekbaar. Radio en online bannering activeerden naar de online tools. De campagne werd een succes. 50.000 unieke bezoekers zijn de online tool gestart. Kijkers van het programma zijn positiever geworden over ING en het tv-programma activeerde Nederlanders om 'financieel fit' te worden en te blijven. En ING werd gezien als de bank die meebouwt aan een gezonde financiële situatie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen