Filedier

Filedier

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
DE VERKEERSONDERNEMING
Bureau
BVH Identity Driven Advertising
Jaar
2013
Paginanummer
347

Doelstelling

Automobilisten tot het besef laten komen dat in de file staan voorkomen of verminderd kan worden door het aanpassen van ongemerkt routinegedrag (spitsmijden). Om zo de files op de ring van Rotterdam te verminderen.

Doelgroep

Man van middelbare leeftijd in de stadsregio Rotterdam. Hoger opgeleid. Met een baan met regelruimte: kan tijd in enige mate zelf indelen.

Concept

De campagne introduceert 'het filedier'. Een typisch kuddedier met bijbehorend gedrag. Het kuddedier toont gehecht te zijn aan de dagelijkse files en houdt op deze manier de automobilist een confronterende spiegel voor.

Media- en middelenstrategie

Met name buitenreclame zichtbaar op de ring van Rotterdam, de belangrijkste verkeersaders hier naar toe en bedrijventerreinen: megamasten, billboards, abri's en posters op tankstations. Daarnaast advertenties in dagbladen, online advertising, social media, guerilla acties en inhouse communicatie bij bedrijven.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken