Fight Hunger, Walk The World

Fight Hunger, Walk The World

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
TNT / WFP
Bureau
Momentum
Jaar
2006
Paginanummer
431

Nominatie 2006

Doelstelling

Creëer wereldwijd maximale awareness voor Walk the World om zo de aandacht te vestigen op het wereldvoedselprobleem. Walk the World is een sponsorloop waarvan de opbrengsten naar het Wereld Voedsel Programma (VN) gaan.

Doelgroep

Publiek en pers.

Concept

Gebruik de “nieuwshonger” van redacties door een spectaculair free-to-air nieuwsitem aan te bieden. Zet in alle 24 tijdzones op “Landmark” locaties (de Chinese Muur, de Eiffeltoren etc.) cameraploegen om opnames te maken van Walk the World. Verzamel dit via satelliet bij het NOB. Maak er 10 minuten specials van.

Media- en middelenstrategie

De specials zijn aangeboden aan alle nieuwssatellieten en via Reuters, EBU en Eurovision . ‘s Ochtends voor het avond nieuws in Azië, ‘s middags voor Europa en Afrika en ‘s avonds voor Noord en Zuid Amerika. Vooraf is een perskit aan de redacties aangeboden via Reuters, EBU en Eurovision om het item in te plannen. Op de website www.fighthunger.org is een aparte ruimte ingericht voor de pers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken