Fight Hunger, Walk The World

TNT / WFP / Momentum

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 431 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
TNT / WFP
Titel
Internationale media campagne
Bureau
Momentum
Account
Barth van Doorn
Copy
Barth van Doorn, Floris Beets
Art
Barth van Doorn, Floris Beets
Strateeg
Barth van Doorn
Opdrachtgever
Robert de Boer, Berthilde Heijmeskamp
Editor
Martijn Koster
RTV-producer
Jasper Slik
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van TNT / WFP
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Momentum
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Creëer wereldwijd maximale awareness voor Walk the World om zo de aandacht te vestigen op het wereldvoedselprobleem. Walk the World is een sponsorloop waarvan de opbrengsten naar het Wereld Voedsel Programma (VN) gaan.

Doelgroep

Publiek en pers.

Strategie/Concept

Gebruik de “nieuwshonger” van redacties door een spectaculair free-to-air nieuwsitem aan te bieden. Zet in alle 24 tijdzones op “Landmark” locaties (de Chinese Muur, de Eiffeltoren etc.) cameraploegen om opnames te maken van Walk the World. Verzamel dit via satelliet bij het NOB. Maak er 10 minuten specials van.

Media- en middelenstrategie

De specials zijn aangeboden aan alle nieuwssatellieten en via Reuters, EBU en Eurovision . ‘s Ochtends voor het avond nieuws in Azië, ‘s middags voor Europa en Afrika en ‘s avonds voor Noord en Zuid Amerika. Vooraf is een perskit aan de redacties aangeboden via Reuters, EBU en Eurovision om het item in te plannen. Op de website www.fighthunger.org is een aparte ruimte ingericht voor de pers.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen