Fiat 500 Twin Acts of Friendliness

Fiat 500 / Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland

Bekijk deze campagne op pagina 204 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Fiat 500
Titel
auto
Bureau
Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland
Account
Alewijn Dekker, Wilma Minzey
Copy
Rick Coolegem, Avinash Sampath (CD)
Art
Julijus Rebic, Tim Bishop (CD)
Strateeg
Alewijn Dekker
Opdrachtgever
Robbert van den Heuvel
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Fiat 500
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Nederland
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Introduceer de nieuwe Fiat 500 TwinAir, met 's werelds meest milieuvriendelijke benzinemotor, op niet-conventionele wijze.

Doelgroep

Mannen en vrouwen die jong van geest zijn. Ze hebben een urban lifestyle, en zijn altijd 'connected' via hun computer of smartphone.

Strategie/Concept

De Fiat 500 TwinAir heeft 's werelds meest milieuvriendelijke benzinemotor. En is dus de vriendelijkste benzineauto ooit. Maar op hoeveel vriendelijkheid kan deze auto zelf rekenen? We deden een sociaal experiment en vroegen onze doelgroep om 'Twin Acts of Friendliness': één vriendelijk gebaar voor de auto en één voor de tweeling die hem bestuurde. Vier dagen lang reisden auto en tweeling door het land om de leukste Twin Acts in ontvangst te nemen. De videos daarvan werden live gedeeld op social media. De beloning was uiteraard ook sociaal: de gekozen deelnemers wonnen de Fiat elk een week.

Media- en middelenstrategie

Via social media kon de doelgroep op een interactieve manier kennismaken met het product. Facebook fungeerde hierbij als centraal platform.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen