FF NIKS

FF NIKS

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN VOLKSGEZONDHEID, WELZIJN EN SPORT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2021
Paginanummer
293

Doelstelling

Ouders motiveren om het geven van het eerste glas alcohol aan hun minderjarige kind uit te stellen. Ook tijdens de feestdagen.

Doelgroep

Primaire doelgroep is ouders met kinderen in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar, secundair de jongeren zelf.

Merkomschrijving

NIX18 is niet drinken (en niet roken) onder de 18 jaar.

Concept

Uit onderzoek blijkt dat ouders, vanuit een beschermend motief, vaak zelf het eerste glas alcohol aan hun kind geven. En vooral tijdens de feestdagen is zo’n eerste glaasje snel geschonken. In PR willen we het beeld versterken dat geen alcohol voor je achttiende de norm is. Daarom creëerden we samen met Glen Faria de kerstingel “FF NIKS”. Een liefdevol liedje waar Glen zijn zoon Jaïr (17) vertelt dat hij hem alles gunt, maar nog even geen glaasje champagne. Soms geef je nou eenmaal meer liefde, door juist FF NIKS te geven.

Media- en middelenstrategie

We hebben de track en de videoclip net voor kerst gelanceerd via de kanalen van Glen (Spotify en YouTube). Op diezelfde kanalen is een aantal impactvolle ads (Spotify HPTO) ingezet om de track en videoclip bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. PR rondom de track zorgde voor veel free publicity.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken