Festive Season 2017

DE BIJENKORF / de Bijenkorf

award
Winnaar 2017

Bekijk deze campagne op pagina 310 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
DE BIJENKORF
Bureau
de Bijenkorf
Account
Cake Film
Copy
de Bijenkorf
Art
de Bijenkorf
Strateeg
de Bijenkorf
Opdrachtgever
Merle Weil
Film/Productiemaatschappij
Cake Film
Editor
Ambassadors
Muziek
Ambassadors
RTV-producer
Cake Film
Fotografie
Solar Initiative
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DE BIJENKORF
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van de Bijenkorf
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Retail
Meer Retail winnaars

Retail

Doelstelling

De Bijenkorf wil zich positioneren als dé bestemming voor de meest bijzondere cadeaus en geschenken van Nederland. In de meest belangrijke tijd van het jaar willen we een hogere awareness en meer traffic naar de winkels en online realiseren.

Doelgroep

De Bijenkorf richt zich in de feestperiode op alle Nederlanders die zoeken naar bijzondere cadeaus voor zichzelf of voor een ander. Met de pay off: 'alles voor de meest magische tijd van het jaar' wist de Bijenkorf nieuwe en bestaande klanten te verleiden.

Strategie/Concept

De Bijenkorf neemt je mee naar wonderlijke werelden die steeds veranderen, als in een sneeuwbol die zachtjes geschud wordt. Waan je te midden van dwarrelende sneeuwvlokken, witte wolken, vallende sterren en zilveren ijskristallen en laat je betoveren door fonkelende feestmode, de magie van cosmetica, schitterende sieraden, feestelijk gedekte tafels en adembenemende accessoires. De Bijenkorf is tijdens het feestseizoen een plek waar je de magie kunt horen, zien, voelen, ruiken en proeven.

Media- en middelenstrategie

De campagne 'Alles voor de meest magische tijd van het jaar' werd afgetrapt met een speciale 10e editie van Turn on the Lights , waarmee het feestseizoen traditiegetrouw officieel geopend werd op de Dam in Amsterdam. De spectaculaire opening van de bijzondere, deels interactieve etalages volgden met als hoogtepunt de lichthal in Amsterdam die door Snarkitecture omgetoverd werd tot een magische wereld met 360 wit besneeuwde kerstbomen. In de winkel werden vele events georganiseerd om de meest magische tijd van het jaar te beleven en te faciliteren o.a. door de introductie van de Bijenkorf Kerstshopper, die met raad en daad hielp bij het vinden van alles voor de meest magische tijd van het jaar. Buiten de winkel waande je je tevens in de meest magische tijd van het jaar middels de impactvolle TV commercial en de OOH uitingen op Abri en de Tram. En thuis op de bank zorgde de extra dikke cadeaugids en de diverse posts en filmpjes via social media voor voldoende inspiratie voor de meest bijzondere cadeaus en feestelijke outfits voor deze feestperiode.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen