FBTO. Verzekeren kan je zelf.

FBTO. Verzekeren kan je zelf.

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
FBTO
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
300

Doelstelling

FBTO wil zichzelf neerzetten als de verzekeraar die eenvoudig verzekert. Een duidelijke keuze waarmee het merk een eigen plek in de markt verovert. Merkcommunicatie heeft als doel om het merk top-of-mind en likeable te houden. De consument wordt hierin voortdurend gerustgesteld dat FBTO verzekeren simpel maakt. Productcommunicatie vult deze merkbelofte concreet in door uit te leggen dat zelf doen via internet voordeliger is. Het stuurt consumenten naar internet en is verkoopgericht.

Doelgroep

Kort gezegd, zelfbewuste doe-hetzelvers. Zelfstandige Nederlanders die heel goed hun zaakjes zelf kunnen en willen regelen.

Concept

Over verzekeren wordt vaak nodeloos ingewikkeld gedaan. De kracht van de campagne is de doelgroep zelf. FBTO maakt verzekeren namelijk zo eenvoudig dat iedereen het zelf kan via internet. De campagne is een ode aan eenvoud. Het resultaat is een krachtig een-tweetje tussen merk- en productcommunicatie. In de televisiecommercials ervaart de doelgroep dat ondanks dat het ingewikkeld lijkt FBTO het simpel maakt: de oplossing is altijd simpel. Productcommunicatie TVC Mona Lisa laat zien dat die simpele oplossing (alles zelf doen via internet) voordelig is. Zelf doen is efficiënter en betekent dat je alleen betaalt voor wat je nodig hebt. FBTO voegt hiermee de daad bij het woord.

Media- en middelenstrategie

Het een-tweetje tussen merk- en productcommunicatie krijgt gestalte door een consistent mediabeleid. Televisiecommercials richten zich op merkcommunicatie en communiceren de kernwaarde (simpel) op een sympathieke manier. Televisie wordt op vrijwel continue basis ingezet en legt hierdoor de perfecte voedingsbodem voor productcommunicatie. Radio, dm, online advertising, outdoor en actiemarketing zijn gericht op verkoop en zijn het bewijs van de merkbelofte, namelijk dat alles zelf doen via internet voordeliger is. Ten slotte zorgen internetgames en een uitgekiend pr-beleid voor rumour around the brand.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken