Favourite Foodie

HEINZ NEDERLAND / Boomerang Agency

Bekijk deze campagne op pagina 270 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
HEINZ NEDERLAND
Bureau
Boomerang Agency
Account
Mike van Os, Bo Thé, Annalena Hartmann
Copy
Geert Oosterwijk
Art
Keyhé Delsink, Ashleigh Brennan, Robbert Maruanaija, Justin van Suchtelen van de Haare, Eldin Fetahovic
Strateeg
Lara Mikocki
Opdrachtgever
Stefanie Nuhn, Tanja Kempen, Diogo Machado e Silva
Film/Productiemaatschappij
Boomerang Agency (Milou van den Bosch)
Editor
Nelson Sio, Byron van den Eng
Fotografie
Tim Haakmeester
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEINZ NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Boomerang Agency
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Verstevig de merkpositionering door vanuit één Heinz merk te communiceren dat je gerecht lekkerder smaakt met Heinz sauzen. Campagne KPI's (Reach & Engagement) moeten leiden tot hogere brandawareness en -consideration voor Heinz binnen de mayonaise & pastasauzen categorieën.

Doelgroep

Millennials

Strategie/Concept

Heinz Favourite Foodie: de eerste social kookshow in Nederland! Voor de allereerste keer werden drie categorieën onder het Heinz merk gecombineerd in één campagne; mayonaise, pastasaus en ketchup. In negen challenges streden vijf foodinfluencers om de titel 'Heinz Favourite Foodie' door de lekkerste en meest inspirerende gerechten te bereiden. De drie XL challenges werden gehost door TV-kok Hugo Kennis en het publiek kon stemmen via de comments onder de videos op FB & IG. Deze drie XL challenges vormden tevens steeds de aftrap van een nieuwe fase in de campagne waarin één saus centraal stond. Zo was in de eerste twee maanden Heinz [Seriously] Good Mayonaise het middelpunt van de campagne, de twee maanden erna stond Heinz Tomato Ketchup centraal en in de laatste fase was Heinz [Seriously] Good Pasta Sauce het belangrijkste ingrediënt in de recepten. De totale campagne duurde 6 maanden.

Media- en middelenstrategie

De campagne is zorgvuldig opgebouwd uit een mix aan formats en targeting tactieken. T.b.v. de reach KPI's werd er gewerkt met een 60''intro video, een 15''teaser en static foodshots op IG stories. Om engagement te genereren is er vervolgens geretarget met een canvas ad en static posts, waaronder een foodshot van het winnende gerecht. Dankzij continue tracking kon de media strategie gedurende de campagne worden geoptimaliseerd. De online campagne werd met een big bang geïntroduceerd middels een groot kick-off event. Hugo Kennis nodigde online bekendheden zoals Kenzo Alvares, Tjindjara, Thomas Cox, Charie v/d Ligt, Omri Tindal en Yazzie Rose uit voor een avondvullend diner met entertainment. Inclusief photobooth, red carpet, een diner naar recept van de deelnemende foodies, een (Hugo) Kennis quiz en een speciaal optreden van Omri Tindal. Het event had als doel om zo veel mogelijk (social) impact te genereren bij de aftrap van de campagne.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen