Fanta White Label

Fanta White Label

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
FANTA (COCA-COLA NEDERLAND)
Bureau
Isobar
Jaar
2016
Paginanummer
234

Doelstelling

De positie van Fanta als tienermerk verstevigen door meer tieners het merk te laten omarmen (brandlove) en te laten drinken (marktaandeel).

Doelgroep

Tieners (13 - 19 jaar)

Concept

Met Fanta White Label dagen we tieners uit samen met ons creatief te zijn en geven we deze creativiteit een welverdiend podium. Startpunt zijn de 7 miljoen Fanta-flessen met witte labels waarop alleen de omlijning van het logo nog zichtbaar is. Niet alleen enorm opvallend op het schap, maar vooral een uitnodiging aan tieners om hun eigen versie van het Fanta-logo te ontwerpen. Met een uiteenlopende mix van content formats worden tieners geïnspireerd, gefaciliteerd en beloond. Naast sneakers met hun eigen design er op, krijgen weekwinnaars ook een verdiend podium via een showcase op de Fanta kanalen.

Media- en middelenstrategie

Er is gekozen voor een digital only mediastrategie, waarbij de verschillende social media kanalen elk een eigen rol hebben vervuld. Facebook is ingezet om snel bereik op te bouwen en zoveel mogelijk tieners in aanraking te brengen met de campagne. Via Instagram werden de tieners geïnspireerd, en op Snapchat konden ze op een laagdrempelige manier deelnemen. Naast de eigen kanalen zijn vijf influencers ingezet om te inspireren en bereik op te bouwen. De belangrijkste influencer, Dylan Haegens, inspireerde via zijn eigen kanalen tieners met eigen creaties, en gaf de weekwinnaars een shout-out. Instore is het belangrijkste communicatiemiddel de fles met het witte label geweest. Daarnaast is er samengewerkt met verschillende Fanta partners zoals Walibi, waar de kick-off graffiti workshop en sampling plaatsvond, en Ziggo Dome, waar het winnende design op één van de grootste digitale schermen van Nederland is getoond. De resultaten hebben alle verwachtingen overtroffen: een significante stijging op alle belangrijke merkindicatoren ('Is a brand I love' +7pts), ('Is a fun brand' +5pts), en een flinke stijging (+1,9%) van het volume marktaandeel in een dalende categorie (-6,7%).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken