Er is gekozen voor een digital only mediastrategie, waarbij de verschillende social media kanalen elk een eigen rol hebben vervuld. Facebook is ingezet om snel bereik op te bouwen en zoveel mogelijk tieners in aanraking te brengen met de campagne. Via Instagram werden de tieners geïnspireerd, en op Snapchat konden ze op een laagdrempelige manier deelnemen.
Naast de eigen kanalen zijn vijf influencers ingezet om te inspireren en bereik op te bouwen. De belangrijkste influencer, Dylan Haegens, inspireerde via zijn eigen kanalen tieners met eigen creaties, en gaf de weekwinnaars een shout-out.
Instore is het belangrijkste communicatiemiddel de fles met het witte label geweest. Daarnaast is er samengewerkt met verschillende Fanta partners zoals Walibi, waar de kick-off graffiti workshop en sampling plaatsvond, en Ziggo Dome, waar het winnende design op één van de grootste digitale schermen van Nederland is getoond.
De resultaten hebben alle verwachtingen overtroffen: een significante stijging op alle belangrijke merkindicatoren ('Is a brand I love' +7pts), ('Is a fun brand' +5pts), en een flinke stijging (+1,9%) van het volume marktaandeel in een dalende categorie (-6,7%).