Fanta Eindbaas

Fanta Eindbaas

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
COCA-COLA (FANTA)
Bureau
Universal Media
Jaar
2017
Paginanummer
218

Nominatie 2017

Doelstelling

Engagement & verhogen Brand Love

Doelgroep

Tieners 13-19

Merkomschrijving

Fanta; de lekkerste frisdrank met sinaasappelsmaak die staat voor fun en creativiteit

Concept

Fanta wil het leven van tieners "Funitizen". Om dit te realiseren heeft Fanta de marketingregie volledig uit handen gegeven aan YouTube influencer Kalvijn en hem aangesteld als Fanta Eindbaas. Samen met 4 tieners vormde hij 3 maanden het marketingteam. Want als je tieners wilt bereiken, wie kunnen dat dan beter dan tieners zelf? Met dit team heeft hij o.a. een muziekvideo ontwikkeld, diverse challenges gedaan en een TVC gemaakt. De ontwikkeling hiervan was te volgen op Youtube en social. Resultaat: een significant hogere score op Brand Love; 30% onder de exposed group vs 18% non exposed. (N>1000).

Media- en middelenstrategie

Via owned media van Kalvijn zijn de tieners binnen hun natuurlijke kanalen optimaal bereikt. Earned media voor engagement resulteerde in: 2.3mln video views, +100K spotify streams, 373k likes, 10k deelnames en meer dan 1.3 mln Instagram views. Paid media tenslotte voor bereik met inzet van Youtube, social, OOH (Ziggo Dome) en een door het team ontwikkelde TV en bioscoop commercial.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken