“Familie Van Stee”: Servicecampagne Consumenten

“Familie Van Stee”: Servicecampagne Consumenten

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Essent N.V.
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2006
Paginanummer
102

Doelstelling

Essent wil het betrouwbare en sympathieke imago verder uitbouwen. En de serviceperceptie verhogen door te laten zien dat Essent op dat gebied voorop loopt met de introductie van de online serviceportal “MijnEssent”. Communicatiedoelstelling gekwantificeerd: Imagostatement Service: + 5%, Merkvoorkeur: + 5%. Resultaat na campagne: Imagostatement service: + 12%, Bedrijf van 1e voorkeur: + 6%, Bron: TNS/NIPO Essent brand and campaign tracking. Respons DM aanmelden “Mijn Essent”: 5,5%.

Doelgroep

Nuchtere Nederlanders met hun eigen huishouding, met name bestaande klanten. Klantbehoud was een belangrijke marketingdoelstelling.

Concept

Er gebeuren dingen op gebied van energie waar consumenten weinig vat op hebben. De energieprijzen bijvoorbeeld. Essent wil consumenten weer het gevoel geven dat ze overzicht en controle hebben over hun energiezaken. De servicepropositie van ‘MijnEssent’ is een manier om dat gevoel van houvast en controle bij de consument verder te versterken. Je hebt als consument weer zelf ‘de touwtjes’ in handen.

Media- en middelenstrategie

Dit was de 25ste Van Stee film in de ruim 5 jaar lopende ‘Van Stee’ campagne. Naast de hoofdfilm zijn er tag-ons ingezet over de diverse serviceproposities. Plus radiocommercials aan het begin van de campagne. Dagbladuitingen zorgden voor een extra accent in het traditionele leveringsgebied van Essent. Online communicatie was in het kader van de service perceptie een uitgelezen kans ‘to practice what you preach’. DM zorgde voor een groot aantal nieuwe gebruikers van “Mijn Essent”. Verantwoordelijk voor de mediastrategie: OMD.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken