Facebook VS Hamilton

Facebook VS Hamilton

Categorie
Durables
Adverteerder
Vodafone
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2010
Paginanummer
218

Nominatie 2010

Doelstelling

Breng het vernieuwde Vodafone mobiele datanetwerk onder de aandacht van breedbandgebruikers en verbeeld op verrassende wijze de hoge snelheid van het netwerk

Doelgroep

Intensieve gebruikers van vast en mobiel (breedband)dataverkeer

Concept

Het vernieuwde Vodafone mobiele datanetwerk stelt gebruikers in staat mobiel net zo snel bestanden te downloaden als via een vaste breedbandverbinding thuis. Om dat te illustreren vroegen we F1-coureur, Lewis Hamilton het op te nemen tegen het mobiele netwerk van Vodafone. Wie is sneller, Hamilton op een racetrack op Schiphol, of het Vodafone netwerk dat een bestand van 288MB opgebouwd uit profielfoto's van 28.800 Facebookleden, moet downloaden?

Media- en middelenstrategie

Via Facebook riepen we enkele weken voor de race 28.800 mensen op om hun profielfoto beschikbaar te stellen voor de download. De race werd door duizenden live gevolgd op Facebook. Op tv, in kranten en online werden Hamilton, Facebook en het Vodafone netwerk in 1 adem genoemd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken