EVENEMENTENCAMPAGNE

GVB / N=5

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 114 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
GVB
Titel
Dienstverlening
Bureau
N=5
Account
Brigitte Kuijpers, Nicole Florêncio
Copy
Paul Hillesum
Art
Paul Bakker, Peter Hebbing
Strateeg
Marc Pieterse
Opdrachtgever
GERA VAN HET BOLSCHER, BRIT WIJKNIET
Fotografie
Auke Vleer
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van GVB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Een positieve emotionele lading geven aan het zuiver rationele imago van het merk GVB door te laten zien dat GVB een actieve en betrokken partij is in Amsterdam.

Doelgroep

Primair alle Amsterdammers, met in het bijzonder de reizigers van GVB, daarnaast natuurlijk iedereen die Amsterdam wel eens bezoekt, stakeholders en medewerkers.

Strategie/Concept

In deze campagne laat GVB op een sympathieke en positieve manier zien dat het niet zomaar een openbaarvervoerbedrijf is, maar een echte verbinder. Ook als de hele stad op zijn kop staat door een evenement, blijft GVB heel Amsterdam met heel Amsterdam verbinden. Van de Amsterdam Marathon tot de intocht van Sinterklaas en van Koninginnedag tot de Uitmarkt. Hiermee legt GVB de focus op de werkelijke waarde van verbinden en betekenis van het bedrijf voor zijn reizigers en de stad. Daarbij is het informeren van de reizigers over de aanpassingen in de dienstregeling van belang. Dat maakt de campagne sympathiek, relevant en herkenbaar.

Media- en middelenstrategie

De campagne is groots en breed zichtbaar in Amsterdam neergezet. Met abri’s, peperbussen, spandoeken en bestickerde voertuigen is de campagne overal aanwezig in het Amsterdamse straatbeeld. Advertenties in typisch Amsterdamse bladen, narrowcasting in de trams en flyers bij de verkooppunten maken de campagne compleet. De campagne is intern afgetrapt met o.a. een in het oog springende kalender. Tijdens de specifieke evenementen wordt ingezoomd op het betreffende evenement en communiceert GVB o.a. op de website en in de voertuigen de aangepaste dienstregeling en andere activiteiten. Met de Amsterdam Marathon bijvoorbeeld was er een kortingsactie voor alle deelnemers en reizigers, een evenement bij het Olympisch Stadion en zijn o.a. abri’s en spandoeken langs de route ingezet. Ook tijdens de Museumnacht, de feestdagen en de toekomstige evenementen in 2010 komt de campagne in toegespitste vorm terug.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen