Even lekker Donald Ducken

Even lekker Donald Ducken

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
DONALD DUCK WEEKBLAD (DPG MEDIA)
Bureau
DPG Media
Jaar
2021
Paginanummer
426

Nominatie 2021

Doelstelling

Het weekblad Donald Duck introduceert een nieuwe app. Via deze campagne laten we Nederland zien dat het merk Donald Duck ook digitaal vrolijke ontspanning in stripvorm levert. Waar en wanneer de lezer dat maar wil.

Doelgroep

Primair: kinderen van 7 tot 12 jaar. Secundair: hun ouders.

Merkomschrijving

Donald Duck is jouw vrolijke, grappige en tikkeltje rebelse vriend waarmee je samen kunt ontsnappen aan de dagelijkse sleur.

Concept

Met de nieuwe Donald Duck app kun je waar en wanneer je dat wilt van je vertrouwde Donald Duck avonturen genieten.

Media- en middelenstrategie

Het thema “Altijd en overal ‘Donald Ducken” werd via een televisie commercial, radio commercial en location based out of home uitingen geladen. Via organische en paid social op onder andere Facebook en Instagram, display, pre-roll advertising werden kinderen (primaire doelgroep) benaderd. Ouders benaderden wij via influencers. Donald Duck abonnees ontvingen bovendien een uitvouwbare telefoonstandaard en diverse nieuwsbrieven.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken