EUROWEKEN

EUROWEKEN

Categorie
Retail
Adverteerder
C1000
Bureau
Y&R Not Just Film
Jaar
2009
Paginanummer
498

Doelstelling

Ontwikkel een nieuw actieplatform dat C1000 positioneert als de voordeligste supermarkt, in een periode dat de consument traditiegetrouw bij de concurrent aan het hamsteren slaat.

Doelgroep

Het modale gezin, met een focus op de huisvrouw die nog niet regelmatig bij C1000 boodschappen doet.

Concept

Het is goed zakendoen bij C1000: tijdens de Euroweken heeft C1000 maar liefst 100 aanbiedingen voor maar 1 euro. De campagne zet de Nederlandse huisvrouw neer als een ‘professional housewife’. Een echte zakenvrouw, die precies weet waar ze moet zijn voor de beste deals.

Media- en middelenstrategie

Als aankondiging wordt de Oudejaarsklok op RTL ingezet. Hierbij worden de laatste 100 seconden van het jaar afgeteld, met voor iedere seconde een andere aanbieding. Ter ondersteuning staat een opsomming van alle 100 aanbiedingen in alle landelijke dagbladen en in de C1000 weekfolder. Tijdens de actieperiode staan de genummerde aanbiedingen op abri’s. Op televisie wordt de actie aangekondigd in een commercial, aangevuld met tag-ons waarin de genummerde aanbiedingen wekelijks concreet worden benoemd. In een periode waarin alle supermarkten traditioneel hun sterkste prijspromoties inzetten, komt C1000 met De Euroweken na lange tijd weer als de absolute winnaar uit de bus. Met een marktaandeelindex van 128 drukt C1000 alle landelijk opererende supermarkten in de min. Door het slimme en vernieuwende actiemechanisme kon het aantal aanbiedingen verdrievoudigen en de actie een veel grotere indruk achterlaten. De Euroweken zijn direct een begrip in de markt bij klant en concurrent; de campagne heeft niet alleen gezorgd voor meer klanten, maar ook C1000 weer op de kaart gezet als voordelige supermarkt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken