Eurovisie

Eurovisie

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
POOL WORLDWIDE
Bureau
Pool Worldwide
Jaar
2013

Winnaar 2013

Doelstelling

De campagne richt zich met name op de merkbekendheid van Centraal Beheer Achmea - Stijging realiseren op spontane bekendheid - Stijging realiseren op sympathie - Overweging en merkvoorkeur onderhouden op huidig niveau - Stijging realiseren op reclameherinnering.

Doelgroep

Algemene doelgroep 18+. TV doelgroep 25-54 en viral doelgroep 18-40.

Strategie/Concept

De kracht van de campagne zat in de combinatie van slim op het songfestival en de reputatie van Anouk inspelende filmpjes die via tweets van Arie Boomsma en Kees de Koning verspreid werden. Hiermee werd de aandacht van alle pers geclaimd. 48u later bleek dit de opmaat naar de nieuwe commercial en ook deze werd nogmaals opgepakt door alle NL pers.

Media- en middelenstrategie

Voorafgaand aan de campagnes zijn er non-branded online filmpjes via twitter verspreid. Deze hebben zowel online als offline heel veel buzz gecreëerd (earned media) en bleken 48u later de opmaat naar een nieuwe TV commercial en tagon ondersteund door banners, pre-rolls en een youtube channel.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken