Eurovisie

Eurovisie

Categorie
Excellent
Adverteerder
POOL WORLDWIDE
Bureau
Pool Worldwide
Jaar
2013
Paginanummer
256

Nominatie 2013

Doelstelling

De campagne rondom het Eurovisie Songfestival richtte zich met name op de merkbekendheid van Centraal Beheer Achmea en het creëren van een positiever beeld van de verzekeraar. De belangrijkste doelstellingen hierbij waren: Stijging realiseren op spontane bekendheid. Stijging realiseren op Sympathie. Overweging en merkvoorkeur onderhouden op het huidige niveau Stijging realiseren op reclame herinnering.

Doelgroep

Algemene doelgroep 18+. TV doelgroep 25-54 en viral doelgroep 18-40.

Concept

De kracht van de campagne zat in de combinatie van slim op het songfestival en de reputatie van Anouk inspelende filmpjes die via tweets van o.a. Arie Boomsma en Kees de Koning verspreid werden. Hiermee werd de aandacht van alle pers geclaimd. Zowel on- als offline werd het feest van Anouk besproken. 48u later maakte Anouk via Facebook bekend dat dit de opmaat was naar de nieuwe commercial van Centraal Beheer Achmea. Ook deze bekendmaking werd door de gehele Nederlandse on- en offline pers opgepakt. Op deze manier werd content gecreëerd en heel veel extra media-aandacht verdiend.

Media- en middelenstrategie

Een tweet met video van Arie Boomsma, Kees de Koning gevolgd door één van Yellowclaw zwengelden de speculaties aan over het feestgedrag van Anouk, de Nederlandse kandidaat voor het Eurovisie songfestival. Na 48u bleek dat het een stunt was, als opwarmertje voor de Eurovisie commercial voor Centraal Beheer. Zo haakte de campagne mooi in op het songfestival en de reputatie van Anouk. De TV commercial en tagon werden vervolgens ondersteund door banners, pre-rolls en een youtube channel.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken