Europe’s preferred airport

Europe’s preferred airport

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Amsterdam Airport Schiphol
Bureau
Red Urban
Jaar
2012
Paginanummer
452

Doelstelling

Creëer betrokkenheid, verhoog de klanttevredenheid en verkrijg merkvoorkeur t.o.v. Schiphol om concurrerende luchthavens voor te blijven.

Doelgroep

Nederlandse reizigers.

Concept

Reizen is niet alledaags en voor iedereen op een ander moment relevant. Alleen een korte termijn campagne is dan niet toereikend om de doelstellingen te behalen. Om de brede doelgroep van Schiphol op het juiste moment te bereiken, moet de doelgroep op een structurele basis worden benaderd. Via social media creëerden we het gehele jaar door spraakmakende communicatie waarmee we de dialoog met de doelgroep aan konden jagen.

Media- en middelenstrategie

Met een doorlopende inzet van sociale kanalen werd de buzz rond het merk verhoogd en het sentiment verbeterd. Doorlopende content creatie zorgde voor de juiste awareness en engagement. Deze strategie deed het aantal fans van Schiphol significant stijgen, hield de conversaties levendig en zorgde ervoor dat in 2012 het aantal positieve berichten online groeide met 19%!
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken