Euroknallers

Euroknallers

Categorie
Retail
Adverteerder
McDonald’s
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
498

Nominatie 2006

Doelstelling

Herbevestig aan de doelgroep jongeren en jongvolwassenen dat McDonald’s heel betaalbaar is en maak bekend dat er altijd zes producten zijn die maar 1 of 2 euro kosten.

Doelgroep

Primair: jongeren, 15-19 jaar. Zij eten vaak informeel buiten de deur. Prijs is belangrijk omdat ze van alles willen doen (uitgaan, gamen, telefoneren, etc.) maar vanwege een beperkt budget keuzes moeten maken. Secundair: jongvolwassenen, 20-34 jaar. Zij eten geregeld buiten de deur tussen hun activiteiten door. Het kan dan niet altijd evenveel geld kosten.

Concept

McDonald’s heeft Euroknallers. Altijd 6 goedkope producten voor maar 1 of 2 euro. Dit versterkt de perceptie van betaalbaarheid. Daardoor komen jongeren en jongvolwassenen vaker eventjes naar McDonald’s. Ook als het niet een uitgebreide maaltijd betreft. Daarbij versterkt het wisselende assortiment de beleving van keuze en variatie.

Media- en middelenstrategie

De basis van de campagne wordt gevormd door online, televisie en radio. Daarbij zijn specifieke zenders zoals MTV en TMF niet vergeten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken