Euro Jackpot – Zoooveelmoneyman

Euro Jackpot – Zoooveelmoneyman

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
EUROJACKPOT
Bureau
Dept
Jaar
2020
Paginanummer
414

Nominatie 2020

Doelstelling

Merkbekendheid van Eurojackpot laten groeien met 15% t.o.v. vorig jaar door een eenduidige en consistente positionering. Merkoverweging verhogen met 25% door de unieke propositie "hoogste Jackpot" i.c.m. "zet aan tot dromen" te laden. En een ambitieuze omzetgroei van 23% realiseren

Doelgroep

Communicatiedoelgroep: mannen 25-45 jaar Marketingdoelgroep: mannen 25-65 jaar

Merkomschrijving

Eurojackpot is de meest extreme en eigentijdse loterij met de allerhoogste jackpot van Nederland. Zo maken spelers wekelijks kans op minimaal 10 miljoen, oplopend tot 90 miljoen! Deze Jackpot kan zo hoog oplopen doordat de loterij wordt gespeeld in 18 Europese landen. Dat is niet zomaar veel geld, het is Zooo Veel Money

Concept

Eurojackpot introduceert de ZoooVeelMoneyMan als herkenbaar gezicht van het merk. Deze doekoe goeroe is de expert in geld uitgeven. Uit onderzoek blijkt namelijk dat loterij spelers graag fantaseren over wat ze zouden doen met loterijwinst, maar kunnen een jackpot bedrag van 90 miljoen moeilijk bevatten. Het is gewoonweg extreem veel! Dus inspireert de ZoooVeelMoneyMan de doelgroep met de meest uiteenlopende spendingtips. Moet je bijvoorbeeld vroeg opstaan: huur dan Drake in, als live wekker. Of investeer in jezelf en start je eigen Action Figures. Zoals de ZoooVeelMoneyMan zegt: 'Laat je fantasie de vrije loop, dan is alles te koop.' Zo spreekt de campagne een jongere doelgroep aan en maakt extreme bedragen tastbaar op een humoristische manier

Media- en middelenstrategie

De rijke inspiratie van de ZoooVeelMoneyMan zorgt voor een diversiteit aan spendingtips en de meest uiteenlopende type content. Zijn fantasierijke wijsheden worden als wisselende stukjes content ingezet via TVC, radio, online video's, rich media banners en social posts. Op die manier ziet de doelgroep andere tips op bijvoorbeeld Instagram, dan op TV en blijft de campagne op ieder platform relevant en verrassend. De ZoooVeelMoneyMan kreeg zelfs een gastblog op GeenStijl.nl & Voetbalzone waarbij hij onder andere spendingtips geeft aan profvoetballer Daley Blind. Om merkoverweging & aankoop verder te stimuleren zijn wervende middelen ingezet zoals TVC add-on, retail POS en performance display, met elke week de actuele jackpotstand die aantoont dat je alleen bij Eurojackpot ZOOOVEEL MONEY kunt winnen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken