Etos Handdoeken Hunk

ETOS / Goud Activatie

Bekijk deze campagne op pagina 359 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
ETOS
Titel
Drogisterijketen
Bureau
Goud Activatie
Account
Coen Ruseler, Sophie Hafkamp
Copy
Roos van Dam, Norman Groenewegen
Art
Roel Verhoeven, Pepijn Spanjerberg
Strateeg
Coen Ruseler
Opdrachtgever
Aletta Kok, Rahsaan Janssen, Caroline Kroone
Film/Productiemaatschappij
Jaap Vliegenthart (regie), Captcha (online)
Editor
Kim Hinrichs
Muziek
The Ambassadors
RTV-producer
Maaike Peters
Fotografie
Gerrit Schreurs
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ETOS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Goud Activatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Primair: verhogen van bezoekfrequentie en omzetstijging. Dus: sales! Tegelijkertijd óók primair: onderscheiden van prijsvechters, bouwen aan het merk en 'sex it up'. Oftewel: merk! 2 primaire doelstellingen, 1 activatie.

Doelgroep

Iedereen, focus op: vrouwen (20 - 49).

Strategie/Concept

Er kwamen 2 dingen samen: iets wat de doelgroep in huis wil hebben én iets wat de doelgroep begeert. Daarom: de 'Handdoeken Hunk'-spaaractie. In 2013 opgestart met handdoeken, in 2014 lekkerder gemaakt met acteur Manuel Broekman. In 2015 uitgebouwd met hand- én badhanddoeken en met tv-hunk Kay Nambiar. Oftewel: nóg lekkerder! Op social werd al druk gespeculeerd: wie wordt 't in 2016?

Media- en middelenstrategie

De handdoeken liggen voor iedereen binnen handbereik. Maar ook datgene wat daarbuiten ligt, brengen we zo dichtbij mogelijk. Door Kay te tonen in zijn badkamer (tvc/print/folder/online), hem lifesize in winkels te zetten ('selfie-booster') en af te leveren bij magazine- en tv-redacties (PR/Free publicity). Zelfs Kay's handdoek was via social te winnen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen