Essent ZekerDalen

ESSENT / Etcetera

Nominatie 2013

Bekijk deze campagne op pagina 132 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
ESSENT
Titel
Energiediensten
Bureau
Etcetera
Account
Dick van der Lecq, Netteke Bak, Charon Boumann, Louise Mathlener
Copy
Robert Hagendoorn
Art
Raymond van Schaik
Strateeg
Frank Huiberts, Job Koopman
Opdrachtgever
Ingrid Nagtzaam, Mike Kok, Wendy Jacobs, Mohamed el Aouat
Film/Productiemaatschappij
CZAR
Editor
Benjamin Putland
Muziek
Kaiser Sound, The Secret Love Parade - My Secret Love Parade (Snowstar Records)
RTV-producer
Ronald Hietbrink
In samenwerking met
Van Wanten, PHD
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ESSENT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Etcetera
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Verlaag de churn. Behoud meer klanten tijdens het derde trimester van 2013, het traditionele switchseizoen. Concreet: verdubbel de wekelijkse verkoop van meerjarige contracten met de propositie ZekerDalen.

Doelgroep

We richten ons primair op de bestaande, loyale klanten. Maar wie voor een langere periode klant wil worden is uiteraard ook welkom.

Strategie/Concept

Iedereen beloont switchen tijdens het jaarlijkse switchseizoen. De overheid, alle energieaanbieders, de veilingen en de inkoopcollectieven. Daarom is iedereen gewend geraakt aan overstapbonussen in de energiemarkt. Terwijl uit onderzoek blijkt dat consumenten het juist waarderen als hun loyaliteit wordt beloond. Daarom introduceren we de nieuwe propositie ZekerDalen, juist als service en beloning voor loyaliteit. Op die manier dagen we de markt uit met een uniek statement: Essent beloont loyaliteit i.p.v. switchen. Met 'ZekerDalen' - ontwikkeld in nauwe samenwerking met onze klantadviseurs - ben je in één klik verzekerd van een stroomtarief dat de komende jaren elk jaar daalt. Wel zo prettig als je niet elk jaar bezig wilt zijn met switchen.

Media- en middelenstrategie

Bestaande klanten benaderen we via DM en e-mail, ondersteund met alle online-, retail- en telefonische kanalen. We maken van de nood een deugd: verplichte tariefwijzigingsinformatie combineren we op efficiënte wijze met de oproep om ZekerDalen te starten. Waarom gaan we ook via de massamedia campagne voeren? Om een uniek statement in de categorie kracht bij te zetten, de markt te laten zien dat Essent blij is met alle loyale klanten en om de interesse te wekken van nieuwe loyale klanten. Daarom jagen we de campagne aan met tv, outdoor en radio. In tag-ons laten we zien hoe simpel het is om ZekerDalen te starten. Nieuwe (loyale) klanten werven we pas vanaf eind december met een speciaal daarvoor ontwikkelde radiocommercial. Het effect is overweldigend. All-time-high verkooprecords worden geboekt. De benodigde verdubbeling van meerjarige contracten wordt ver overtroffen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen