Bekijk deze campagne op pagina 116 van het SAN Jaarboek 2015.
Essent is bekend als leverancier van stroom en gas. Dat Essent ook helpt het comfort thuis te verbeteren met bijvoorbeeld isolatie, zonnepanelen, cv-ketels en de Nest Learning Thermostat™ is veel minder bekend. We willen dat Nederland Essent leert kennen als de comfortverbeteraar. Zo verstevigen we de nummer 1-voorkeurspositie, stijgt de reclameherinnering en vindt de doelgroep Essent een logische partner voor meer dan alleen stroom en gas.
Huiseigenaren in Nederland (Essent-klanten en prospects) die niet bezig zijn met energieleveranciers, maar voor wie service en een goed gevoel thuis wel van groot belang zijn.
Essent claimt een eigen domein: comfort thuis. Want, hoe comfortabeler je huis, hoe fijner het is om thuis te zijn. Waar de meeste aanbieders vooral praten over 'besparen', focust Essent zich op de emotionele eindbenefit van comfort-verbeterende oplossingen: een extra goed gevoel thuis. We voegen een uniek en 'aaibaar' visual device toe om deze claim te versterken en de herkenbaarheid te verhogen: de 'homie' is een met de hand gemaakt huis van stof.
Vanwege het low involvement-karakter van de categorie gaan consumenten niet zelf actief op zoek. We moeten gericht het comfortabele gevoel dichtbij brengen om zo de doelgroep te activeren. Via tv brengen we het comfortabele gevoel in alle huiskamers. In tag-ons, op radio, abri's, online (incl. social media & content partnership) tonen we een rijkheid aan comfort-verhogende producten, diensten en content waarmee je eenvoudig jouw comfort thuis kunt verbeteren. We activeren de doelgroep lokaal in en rond de retailformules Media Markt en Gamma. De speciale Essent Comfort Tourbus brengt onze oplossingen lokaal heel dichtbij. En via gerichte een-op-een communicatie begeleiden we geïnteresseerden van eerste oriëntatie t/m aanschaf van de Essent comfortoplossingen zoals vloer- en muurisolatie, zonnepanelen en cv-ketels.