Essent Houseparty

ESSENT / Etcetera & Red Urban

Bekijk deze campagne op pagina 314 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
ESSENT
Bureau
Etcetera & Red Urban
Account
Danny van de Wetering, Roel Grijspaardt, Caroline van Kempen
Copy
Michiel Otting
Art
Maarten Reynen
Strateeg
Frank Huiberts, Job Koopman
Opdrachtgever
Monique van Weert, Petra Reker, Mike Kok, Mohamed el Aouat, Stephan Schrier
Film/Productiemaatschappij
Shop Around
Muziek
Earforce
Illustraties
Loulou & Tummie
In samenwerking met
Search Result, Mediacom, Comma-S ontwerpers
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ESSENT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Etcetera & Red Urban
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Geef op sympathieke wijze een extra impuls aan de verkoop van nieuwe gas- en stroomcontracten, service- en onderhoudscontracten voor cv en de Nest Learning Thermostat.

Doelgroep

Huizenbezitters in Nederland, zowel Essent klanten (churn reductie) als nieuwe klanten (acquisitie) die hun energiezaken goed geregeld willen zien en vertrouwen op service en kwaliteit.

Strategie/Concept

Essent wil dat iedereen in Nederland zich 'Helemaal thuis' kan voelen. Want hoe comfortabeler je huis, hoe fijner het is om thuis te zijn. Op jaarlijks vaste momenten geeft Essent 'als retailer' een extra sales-impuls aan de verkoop van contracten en oplossingen om je comfort thuis te verhogen. Die gaan in de aanbieding, maar zonder het premium merk in de uitverkoop te doen. Essent viert daarom een feestje met het thema Houseparty: klant of niet, tijdelijk elk 'house' in Nederland vol voordeel! Het visual device van de campagne, de Homie, staat nu in de wereld van de houseparty, inclusief 'nineties' housetrack. Het creatieve concept biedt een platform voor verschillende aanbiedingen.

Media- en middelenstrategie

Online video, TV (incl. ident), radio en OOH worden ingezet om snel en breed bereik op te bouwen en traffic te genereren. Het online budget wordt gericht en flexibel ingezet: eerst worden snelle beslissers geactiveerd via conversie-gerichte middelen: display, adwords en affiliates zetten alle proposities in de etalage. Pas daarna worden awareness middelen ingezet, o.a. een Spotify house playlist en ludieke social acties. De shop-in-shops in de Media Markt brengen met Houseparty aankleding de campagne tot leven op de winkelvloer en genereren extra traffic. Op het Rembrandtplein trekt een speciale dansende abri de aandacht. Een registratie hiervan krijgt in een YouTube masthead-banner 16 miljoen views! Klanten worden benaderd via eDM met aanbiedingen op maat. Op het hoofdkantoor wordt afgetrapt met een mobiele DJ en in elk kanaal (in- en outbound, retail) worden alle medewerkers geactiveerd om er een succesvolle 'Houseparty' van te maken!

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen