Essent Helemaal Thuis

Essent Helemaal Thuis

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
ESSENT
Bureau
Etcetera & Red Urban
Jaar
2016
Paginanummer
438

Doelstelling

Essent gelooft: hoe comfortabeler je huis, hoe fijner het is om thuis te zijn. Niet alleen met warmte en licht, maar ook met oplossingen als zonnepanelen en slimme thermostaten. We hebben het merk teruggebracht naar de oorsprong en herintroduceren 'Helemaal thuis', zodat we van een functionele benefit voor klanten (Essent levert) weer terug gaan naar een connectie op emotioneel niveau. Door het thuisdomein (opnieuw) te claimen zetten we in op het verstevigen van de eerste voorkeurspositie, verlagen we uitstroom en verhogen we onze acquisitiekracht.

Doelgroep

Huiseigenaren (Essent klanten en prospects) die hun energiezaken goed geregeld willen zien en vertrouwen op service en kwaliteit.

Concept

Een fijn en comfortabel huis waar je je helemaal thuis voelt, dat is de emotionele benefit die we in drie campagnelagen centraal stellen. In de merklaag tonen we de aantrekkingskracht van een comfortabel thuis. Voor mens én dier. Een eigen versie van het bekende Madness nummer Our House onderstreept dit gevoel. Het nummer werd ook als single uitgebracht. In de servicelaag staan de producten en diensten centraal die er voor zorgen dat je huis comfortabeler wordt: o.a. zonnepanelen en de Nest Learning Thermostat. De continue saleslaag en de speciale Houseparty activatie met een aantrekkelijk aanbod voor bestaande én nieuwe klanten zorgt voor conversie. De Homie, het vilten huisje, is het visual device dat de 3 verschillende campagne lagen verbindt. Helemaal thuis.

Media- en middelenstrategie

Online video en TV geven de merkboodschap emotionele lading. Digital OOH en radio zorgen voor een snelle bereiksopbouw en herkenning. Online zorgen we voor een enorme verbetering van de conversiefunnel (bestaande en nieuwe klanten) met behulp van programmatic marketing (oftewel 'precision marketing'). Tenslotte zorgt een branded content samenwerking met het tv-programma en magazine VT Wonen voor een relevante boodschap in een passend 'thuis' domein.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken