Essent Helemaal Thuis

ESSENT / Etcetera & Red Urban

Bekijk deze campagne op pagina 438 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
ESSENT
Bureau
Etcetera & Red Urban
Account
Danny van de Wetering, Roel Grijspaardt, Caroline van Kempen, Jozé Rikken
Copy
Stan van Zon, Michiel Otting
Art
Gido van der Vlies, Maarten Reynen
Strateeg
Frank Huiberts, Job Koopman
Opdrachtgever
Monique v. Weert, Ingrid Nagtzaam, Karin v.d. Elzen, Mike Kok, Maaike Visser, Petra Reker, Erik Smit
Film/Productiemaatschappij
Caviar (Henry Scholfield), Shop Around
Muziek
De Geluiderij, Earforce, Marjet van den Brand
Illustraties
Loulou & Tummie
In samenwerking met
Search Result, Mediacom, Comma-S ontwerpers, Onze Kapel, Nest Labs
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ESSENT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Etcetera & Red Urban
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° inzendingen

Branding 360°

Doelstelling

Essent gelooft: hoe comfortabeler je huis, hoe fijner het is om thuis te zijn. Niet alleen met warmte en licht, maar ook met oplossingen als zonnepanelen en slimme thermostaten. We hebben het merk teruggebracht naar de oorsprong en herintroduceren 'Helemaal thuis', zodat we van een functionele benefit voor klanten (Essent levert) weer terug gaan naar een connectie op emotioneel niveau. Door het thuisdomein (opnieuw) te claimen zetten we in op het verstevigen van de eerste voorkeurspositie, verlagen we uitstroom en verhogen we onze acquisitiekracht.

Doelgroep

Huiseigenaren (Essent klanten en prospects) die hun energiezaken goed geregeld willen zien en vertrouwen op service en kwaliteit.

Strategie/Concept

Een fijn en comfortabel huis waar je je helemaal thuis voelt, dat is de emotionele benefit die we in drie campagnelagen centraal stellen. In de merklaag tonen we de aantrekkingskracht van een comfortabel thuis. Voor mens én dier. Een eigen versie van het bekende Madness nummer Our House onderstreept dit gevoel. Het nummer werd ook als single uitgebracht. In de servicelaag staan de producten en diensten centraal die er voor zorgen dat je huis comfortabeler wordt: o.a. zonnepanelen en de Nest Learning Thermostat. De continue saleslaag en de speciale Houseparty activatie met een aantrekkelijk aanbod voor bestaande én nieuwe klanten zorgt voor conversie. De Homie, het vilten huisje, is het visual device dat de 3 verschillende campagne lagen verbindt. Helemaal thuis.

Media- en middelenstrategie

Online video en TV geven de merkboodschap emotionele lading. Digital OOH en radio zorgen voor een snelle bereiksopbouw en herkenning. Online zorgen we voor een enorme verbetering van de conversiefunnel (bestaande en nieuwe klanten) met behulp van programmatic marketing (oftewel 'precision marketing'). Tenslotte zorgt een branded content samenwerking met het tv-programma en magazine VT Wonen voor een relevante boodschap in een passend 'thuis' domein.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen