Essent E-thermostaat

Essent E-thermostaat

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Essent
Bureau
ETCETERA
Jaar
2012
Paginanummer
106

Winnaar 2012

Doelstelling

Essent positioneren als innovatieve energiedienstverlener waar je op kunt rekenen. Verkoop van 10.000 E-thermostaten tijdens de campagneperiode en op jaarbasis 20.500 in totaal.

Doelgroep

Consumenten: Essent richt zich niet op prijskopers maar is er voor mensen die zoeken naar uitstekende dienstverlening. Zonder gedoe. De campagne is primair gericht op acquisitie, maar natuurlijk kunnen ook de bestaande klanten een E-thermostaat aanschaffen.

Concept

Essent maakt innovatie relevant en laagdrempelig. Met de E-thermostaat bedien je op afstand met je mobiel je verwarming. Zo zorg je in een handomdraai voor een warm welkom thuis. 50 'innovators' ontvingen een E-thermostaat om het gemak ervan zelf te ervaren. Op social media deelden zij hun ervaringen waardoor het gemak op onafhankelijke wijze werd uitgedragen. In de commercial lieten we zien hoe prettig het is als je op afstand de temperatuur alvast hoger kunt zetten voordat je thuiskomt. Fijn als bij aankomst op Schiphol schijnbaar niemand je verwelkomt. Hoe handig en leuk het is om op afstand de temperatuur hoger of lager te zetten, laten we ook ervaren via een radioquiz waarbij je op afstand de temperatuur in de studio kunt aanpassen.

Media- en middelenstrategie

Fase 1. Om word of mouth te creëren zijn 50 'innovators' geselecteerd die actief zijn op sociale netwerken, een hoge Klout Score hebben en bezig zijn met duurzaamheid en/of innovaties. Zij mochten 'm als eerste gratis testen en hun ervaringen delen. Succesvol, gezien de ruim 1.000 postings en de vele reacties die volgden Fase 2. Naast tv als dragend campagnemedium is outdoor ingezet en radio tijdens de avondspits met spotuitingen en de non-spot temperatuurquiz 'Het kan vriezen en het kan dooien' (in de studio van Q-Music). Online is advertising, search, social, performance en videocontent ingezet om alle geïnteresseerden tot conversie te verleiden via Essent.nl. Alle doelen werden ruim overtroffen en na 1 jaar zijn maar liefst 26.000 E-thermostaten verkocht, waarvan 16.500 tijdens de campagneperiode.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken