Essent Duurzaam

ESSENT / Etcetera

Nominatie 2013

Bekijk deze campagne op pagina 90 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
ESSENT
Titel
Energiediensten
Bureau
Etcetera
Account
Dick van der Lecq, Netteke Bak, Charon Boumann, Louise Mathlener
Copy
Robert Hagendoorn
Art
Raymond van Schaik
Strateeg
Frank Huiberts, Job Koopman
Opdrachtgever
Yvette Teeuwissen, Peter Klomp, Ingrid Nagtzaam
Film/Productiemaatschappij
Studio Bromet
Fotografie
Jan Holtslag
In samenwerking met
PHD
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ESSENT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Etcetera
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Verbeter het imago van Essent op het gebied van duurzaamheid. Essent wordt nu nog vaak gekoppeld wordt aan traditionele vormen van energieopwekking in plaats van aan haar pioniersrol en vele activiteiten op het gebied van duurzaamheid.

Doelgroep

We richten ons primair op de opinieleiders, beïnvloeders en energiebetrokken consumenten, omdat zij het meest ontvankelijk zijn voor content over duurzame energie.

Strategie/Concept

Weer een stapje dichter bij écht duurzaam. Essent wil geen 'greenwash'-praatjes verkopen, maar realisme toevoegen aan de veelal ongenuanceerd gevoerde discussie over duurzaamheid. Want Essent ziet 100% duurzaamheid niet als reeds bereikt eindstation, maar als helder punt aan de horizon. Daar werkt Essent al jarenlang, stap voor stap, naartoe. Essent introduceerde als eerste in Nederland groene stroom, is de grootste producent van groene energie en ontwikkelt elk jaar nieuwe, duurzame initiatieven. Elk duurzaam wapenfeit brengt Nederland weer een stap dichter bij 'écht duurzaam'. Van elk duurzaam wapenfeit maken we een bijzondere minidocumentaire (gemaakt door Frans Bromet), waarin een enthousiaste klant van Essent haarfijn uitlegt wat de betekenis ervan is in zijn/haar dagelijkse leven. Zo laten we zien hoe Essent stap voor stap samen met haar klanten op weg is naar écht duurzaam.

Media- en middelenstrategie

De doelgroep bereiken we via een geïntegreerde communicatieaanpak; selectieve inzet van dagbladen en magazines, branded content, events, lezingen en social media. De printuitingen verwijzen via een Layar-link of QR-code naar online documentaires op het platform. Branded content zetten we in via het radioprogramma BNR Duurzaam. Met Quest Magazine organiseren we in het weekend van de wetenschap een speciale lezers-experience op de bio-energiecentrale in Cuijk. De campagne levert niet alleen veel bezoekers op, maar ook significant hogere imagoscores op duurzaam!

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen