Essent DubbelZeker

Essent DubbelZeker

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Essent
Bureau
ETCETERA
Jaar
2011
Paginanummer
98

Doelstelling

Nieuwe klanten verleiden om over te stappen en bestaande klanten verleiden om hun contract te verlengen met het unieke product DubbelZeker zonder de inzet van een incentive of een prijskorting (10.000 contracten). Zo duiden we de toegevoegde waarde van "Essent levert": de energiedienstverlener die met slimme oplossingen komt waar je echt mee geholpen bent.

Doelgroep

De campagne richt zich op consumenten die graag zekerheid willen. Mensen die hun energiekosten in de hand willen houden, maar eigenlijk geen idee hebben met welk aanbod ze echt goed zitten. Doen ze er verstandig aan om het tarief voor drie jaar vast te zetten? Maar wat gebeurt er dan als de prijzen dalen? Profiteer ik dan ook of betaal ik dan te veel? Onzekerheid troef!

Concept

In een markt waarin het vastzetten van je energietarief stevig wordt gepromoot, is de consument onzeker of dit wel de juiste keuze is. Essent komt op het juiste moment met een uniek product dat altijd zekerheid biedt. De campagne visualiseert een dubbel voordeel op zeer eenvoudige wijze. In één oogopslag zie je hoe je verzekerd kunt zijn van een vaste prijs bij prijsstijgingen én hoe je kunt profiteren van prijsdalingen. Met Dubbelzeker. Essent levert.

Media- en middelenstrategie

Via televisie wordt de propositie eenvoudig en laagdrempelig uitgelegd en wordt snel bereik opgebouwd. Radio ondersteunt televisie en is de aanjager voor de onlinecampagne. Deze onlinecampagne (homepage takeover, display, affiliates, SEA en een Facebookgame) zorgt voor verdere verdieping. De Facebookgame bestaat uit een quiz met ludieke vragen. Hiermee kun je bepalen wat voor zekerheidstype jij bent. Van DubbelZeker tot Dare Devil. De optelsom van het creatieve concept en de uitgekiende media- en middelenmix leidden tot hoge verkoopcijfers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken