Essent ComfortCheck

ESSENT / KOEN Merkactivatie

Bekijk deze campagne op pagina 403 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
ESSENT
Titel
Dienstverlening
Bureau
KOEN Merkactivatie
Account
Robert Guis, Saskia Ehrnreich, Erik-Jan Koense, Marcella Beekman
Copy
Lynsey Schouten
Art
Boudewijn Pompe
Strateeg
Eppo Luiken
Opdrachtgever
Monique van Weert, Annelien Munsters
Fotografie
Dave Fransen
Illustraties
Dave Fransen, Janneke Koning, Lucas Simons
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ESSENT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KOEN Merkactivatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Essent levert niet alleen stroom en gas maar ook comfort verhogende producten zoals isolatie, zonnepanelen en de Nest Learning Thermostat™. We zetten Essent neer als de Comfortverbeteraar die je helpt te ontdekken hoe je het comfort thuis kunt verbeteren.

Doelgroep

Essentklanten en prospects

Strategie/Concept

Om de doelgroep ervan bewust te maken dat het comfort thuis nóg beter kan, ontwikkelden we de Essent ComfortCheck. Een laagdrempelige thuistest om de luchtvochtigheid te meten. Want vocht speelt een belangrijke rol bij een prettig leefklimaat in huis. De uitslag van de test vul je in op een landingspagina waarna je een persoonlijk advies krijgt over de comfortoplossingen van Essent.

Media- en middelenstrategie

Klanten ontvingen de ComfortCheck via DM. Niet-klanten kregen de check via retailkanalen Gamma en Media Markt en selectief via het huis-aan-huisfolderpakket van Spotta. Deze sympathieke offline test heeft tot veel online traffic en adviesgesprekken geleid.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen