Essent Altijd Daltarief

ESSENT / Etcetera & Red Urban

Bekijk deze campagne op pagina 103 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
ESSENT
Bureau
Etcetera & Red Urban
Account
Danny van de Wetering, Roel Grijspaardt
Copy
Michiel Otting
Art
Maarten Reynen
Strateeg
Job Koopman
Opdrachtgever
Esther Ploeg-Van Logten, Sonja den Bakker
Film/Productiemaatschappij
Vigics, Loulou & Tummie
Illustraties
Loulou & Tummie
In samenwerking met
Grafittinetwerk, MediaCom, SearchResult
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ESSENT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Etcetera & Red Urban
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Ontzorg klanten en prospects met de nieuwe 'Altijd daltarief'-propositie die het oude dal- en piektarief overbodig maakt.

Doelgroep

Bestaande klanten aan het einde van hun contract en potentiële nieuwe klanten.

Strategie/Concept

Essent neemt het achterhaalde verschil tussen dag- en nachttarief weg. Dus je hoeft 's nachts de wasmachine niet meer te laten draaien. Het fenomeen 'de nachtwas' kan het museum in. Om symbolisch afscheid te nemen van die berg nachtelijke was, werd Rembrandts Nachtwacht nagebouwd van 3.500 kilo wasgoed. Goed voor De Nachtwas van 500 vierkante meter én een uitzonderlijk succesvolle introductie.

Media- en middelenstrategie

1. Om het vernieuwende karakter te onderstrepen werd eerst op Facebook / YouTube groots afgetrapt met unieke 'Nachtwas' videocontent. 2. Daarnaast werden in herkenbare Essent-merkstijl met dynamische dag- & nacht-content programmatic de bekendheid en sales aangejaagd: tv-tag-on, radio, interactieve HPTO, mobile shake banner, digital outdoor, videoremarketing t/m LinkAd's. 3. Via 'De burenkliklijn' kon je mensen aanmelden die nog 's nachts wassen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen