ERG STERK. DE NIEUWE POLO.

ERG STERK. DE NIEUWE POLO.

Categorie
Durables
Adverteerder
PON’S AUTOMOBIELHANDEL B.V. (VOLKSWAGEN PERSONENWAGENS)
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
202

Nominatie 2005

Doelstelling

Introduceer de nieuwe Volkswagen Polo, en positioneer deze als de meest robuuste auto in zijn klasse.

Doelgroep

Primair: van startende zakelijke rijders tot ouderen die op zoek zijn naar een tweede auto. Maar secundair en minstens zo belangrijk: voor Volkswagen wordt alle productcommunicatie als merkcommunicatie gezien – en dat maakt heel Nederland tot doelgroep.

Concept

De Polo is een kleine, maar zeer volwassen auto, die al langere tijd te boek staat als een bijzonder solide wagen. Zijn vernieuwde, stoere ‘looks’ versterken de uitstraling van ‘een sterk staaltje’, en de campagne maakt hier gebruik van.

Media- en middelenstrategie

Met een korte impactvolle film werd zowel op televisie als op internet een groot en breed bereik gerealiseerd, om de brede doelgroep te bereiken én de gewenste merkuitstraling te realiseren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken