ERG STERK. DE NIEUWE POLO.

PON’S AUTOMOBIELHANDEL B.V. (VOLKSWAGEN PERSONENWAGENS) / DDB Amsterdam

Nominatie 2005

Bekijk deze campagne op pagina 202 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
PON’S AUTOMOBIELHANDEL B.V. (VOLKSWAGEN PERSONENWAGENS)
Titel
Volkswagen Polo
Bureau
DDB Amsterdam
Account
Milo van der Meij
Copy
Niels Westra
Art
Jakko Achterberg
Strateeg
Daan Remarque
Opdrachtgever
PETER VAN DER GRAAF, ANGELIQUE VAN SCHALKWIJK
Film/Productiemaatschappij
Maarten.nl
Editor
Petra Maintz
RTV-producer
Chantal Gulpers
Fotografie
Philip van Volsem (D.O.P.)
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van PON’S AUTOMOBIELHANDEL B.V. (VOLKSWAGEN PERSONENWAGENS)
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Introduceer de nieuwe Volkswagen Polo, en positioneer deze als de meest robuuste auto in zijn klasse.

Doelgroep

Primair: van startende zakelijke rijders tot ouderen die op zoek zijn naar een tweede auto. Maar secundair en minstens zo belangrijk: voor Volkswagen wordt alle productcommunicatie als merkcommunicatie gezien – en dat maakt heel Nederland tot doelgroep.

Strategie/Concept

De Polo is een kleine, maar zeer volwassen auto, die al langere tijd te boek staat als een bijzonder solide wagen. Zijn vernieuwde, stoere ‘looks’ versterken de uitstraling van ‘een sterk staaltje’, en de campagne maakt hier gebruik van.

Media- en middelenstrategie

Met een korte impactvolle film werd zowel op televisie als op internet een groot en breed bereik gerealiseerd, om de brede doelgroep te bereiken én de gewenste merkuitstraling te realiseren.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen