EREDIVISIE LIVE – IK HEB HET

Eredivisie Live / TBWABEC

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 544 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Eredivisie Live
Titel
Voetbal televisiezender
Bureau
TBWABEC
Account
David van Geene, Caroline ter Braak-De Vries, Isabelle Pinckaers
Copy
Kari Shaw, Armand du Bois
Art
Martin van der Heu, Jurriaan van Bokhoven, Hubert Visser
Strateeg
Robert Guis
Opdrachtgever
ARNO DE JONG, MARK GEESTMAN, BARBRA WEGKAMP, JAN BONJER JR
Film/Productiemaatschappij
Johan Kramer (regisseur) / Christel Palace
Editor
The Ambassadors
Muziek
FC Walvisch
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Eredivisie Live
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWABEC
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Behoud van bestaande abonnees en een significante groei van het aantal nieuwe abonnees. Daarnaast het verder uitbouwen van de merkpropositie en -bekendheid van Eredivisie Live.

Doelgroep

Voetballiefhebbers, mannen 25 +

Strategie/Concept

Na een succesvolle introductie in 2008 wil Eredivisie Live in voetbalseizoen 2009/2010 het abonneebestand verder vergroten door het aanspreken een brede doelgroep van voetballiefhebbers. Het uitgangspunt van het creatieve concept is daarom “Hou je van voetbal, dan heb je Eredivisie Live. Deze vanzelfsprekendheid is vertaald in de campagneregel “Ik heb het”. Eredivisie Live moet een natuurlijk onderdeel vormen van het voetbalfan zijn. In communicatie wordt gebruikt gemaakt van een groot aantal voetbalhelden uit de Eredivisie, maar ook andere bekende en onbekende Nederlanders “hebben Eredivisie Live”. De kenmerkende, veelkleurige Eredivisie Live bal staat symbool voor de voetbalzender en zorgt voor herkenbaarheid en consistentie door alle media en middelen.

Media- en middelenstrategie

TV, radio, print en stadionboarding zijn ingezet voor het verder uitbouwen van de merkpropositie en -bekendheid van Eredivisie Live. Dit heeft gezorgd voor een aanzienlijke groei van die awareness bij het brede publiek. Daarnaast is voor de werving van nieuwe abonnees vooral het sterke eigen (online) medianetwerk (eredivisie.nl, eredivisielive.nl en de eredivisie club media) naast direct marketing en telemarketing ingezet. Ook zijn er diverse verkoopacties met partners gevoerd. Samen met Albert Heijn is een speciale voetbalkalender, inclusief Eredivisie Live aanbod, ontwikkeld en uitgegeven. In samenwerking met Praxis is een eenmalige kerst promotie uitgevoerd. Ook zijn er diverse promoties ontwikkeld met de distributeurs van de zender.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen