Erecode

EFTELING B.V. / BrandDeli

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 462 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
EFTELING B.V.
Titel
Attractiepark
Bureau
BrandDeli
Account
Anouk Last, Rens Scheffers
Copy
Marlin Mastenbroek, Jan Willem den Ouden, Kirby Beckman
Art
John Beckers
Strateeg
Jan Willem den Ouden, Marieke van Oostrum
Opdrachtgever
Koen Sanders, Maaike Verhoeven
Film/Productiemaatschappij
Niehe Media
Muziek
Audio Network
RTV-producer
Uitvoerend Producent:, Monique Visser, , Eindredactie:, Marloes van der Maar, , Regisseur:, Frank van Geloven, , Producer:, Esther Salomons, , Productie assistent:, Nynke Corbeek
In samenwerking met
Niehe Media, Efteling Media, Superherocheesecake, John Beckers
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van EFTELING B.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van BrandDeli
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Kids activeren en enthousiasmeren om met hun familie naar de Efteling te gaan. Oudere kids moeten worden aangesproken dat de Efteling ook voor hen een spannend dagje uit is.

Doelgroep

Kids 6-12 jaar; focus op 9-12

Strategie/Concept

Erecode is een multimediaal concept bestaande uit een avonturenshow, mobiele app en social media integratie. Het fundament van het concept bestaat uit 8 afleveringen, wordt opgenomen in de 4 'rijken' van de Efteling, uitgezonden op Nickelodeon.
In deze show strijden vier teams om het ereburgerschap van de Efteling. Dit ultieme einddoel kunnen ze bereiken door de andere teams te verslaan en de code te kraken. De winnaars worden met hun klas voor 1 dag Ereburger van de Efteling.
Thuis kan je deelnemen met de Erecode app met second screen en geografische functionaliteiten. Je kunt zelf live meespelen met het programma en punten en medailles winnen (ruilen op het schoolplein).
Extra bijzondere medailles kun je alleen in de Efteling unlocken bij speciale attracties. Daarnaast kun je via social media je favoriete team live aanmoedigen.

Media- en middelenstrategie

Om kids en hun families voor de Efteling te enthousiasmeren en extra traffic te genereren is een mix van branded Content, Programmering en commerciële activatie ingezet.

Content:
Middels Nickelodeon de Efteling profileren in een spannende multimediale avonturenshow als meer dan het 'traditionele sprookjesbos'.

TV en Online Programmering:
Unieke Attractiegebonden, Efteling licensed, TV series

Activatie:
Promo's: Breed pallet aan activerende uitingen waarin de diversiteit van de Efteling werd neergezet als een spannend dagje uit; Mobiel app: Meespelen met het TV programma, aanmoedigen van je favoriete team, location based unieke medailles verzamelen; Kidsplatform Nickelodeon werd getransformeerd tot Efteling look en feel middels, shows, commercials, promo's, homepage take overs, met volledige integratie relevante social media.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen