ER ZIJN VEEL GARANTIES. ER IS MAAR ÉÉN BORG.

ER ZIJN VEEL GARANTIES. ER IS MAAR ÉÉN BORG.

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Nationale Borg
Bureau
Bennink Bicker Caarten b.v.
Jaar
2008
Paginanummer
196

Doelstelling

Nationale Borg is in 2007 door ING verkocht aan beleggingsmaatschappijen HAL Investments en Egeria. Als zelfstandige borg-verzekeraar moest Borg zich opnieuw profileren. Onderdeel van dit nieuwe zelfbewustzijn was een nieuwe huisstijl en een nieuwe campagne.

Doelgroep

Huidige en toekomstige klanten: Bedrijven voornamelijk in de bouw en het transport.

Concept

Er zijn veel garanties, er is maar een Borg. Oftewel: iedereen belooft tegenwoordig van alles, maar als Nationale Borg een garantie afgeeft, staat deze als een huis. Dat is prettig zakendoen. Het borgpennetje staat symbool voor het nieuwe Nationale Borg.

Media- en middelenstrategie

Er is een compleet nieuwe huisstijl ontwikkeld. Inclusief nieuw logo. De huisstijl is doorgevoerd in alle geledingen van het bedrijf. Van het koperen bordje bij de deur, tot het briefpapier, de website en de vlag. De internationale campagne is in Nederland gevoerd in Het Financieele Dagblad, de huiskrant van de klantenkring, de vakbladen en een radiocampagne op BNR nieuwsradio.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken