ER ZIJN VEEL GARANTIES. ER IS MAAR ÉÉN BORG.

Nationale Borg / Bennink Bicker Caarten b.v.

Bekijk deze campagne op pagina 196 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Nationale Borg
Titel
Kapitaal verzekeringen
Bureau
Bennink Bicker Caarten b.v.
Account
Michiel Bicker Caarten, Susanne Verhoog
Copy
Jan Bennink, Michiel Bicker Caarten
Art
Theo Imhoff
Strateeg
Michiel Bicker Caarten
Opdrachtgever
JOS KROON, COBY VAN MAANEN
Fotografie
Marc van Oene
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Nationale Borg
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Bennink Bicker Caarten b.v.
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel inzendingen

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Nationale Borg is in 2007 door ING verkocht aan beleggingsmaatschappijen HAL Investments en Egeria. Als zelfstandige borg-verzekeraar moest Borg zich opnieuw profileren. Onderdeel van dit nieuwe zelfbewustzijn was een nieuwe huisstijl en een nieuwe campagne.

Doelgroep

Huidige en toekomstige klanten: Bedrijven voornamelijk in de bouw en het transport.

Strategie/Concept

Er zijn veel garanties, er is maar een Borg. Oftewel: iedereen belooft tegenwoordig van alles, maar als Nationale Borg een garantie afgeeft, staat deze als een huis. Dat is prettig zakendoen. Het borgpennetje staat symbool voor het nieuwe Nationale Borg.

Media- en middelenstrategie

Er is een compleet nieuwe huisstijl ontwikkeld. Inclusief nieuw logo. De huisstijl is doorgevoerd in alle geledingen van het bedrijf. Van het koperen bordje bij de deur, tot het briefpapier, de website en de vlag. De internationale campagne is in Nederland gevoerd in Het Financieele Dagblad, de huiskrant van de klantenkring, de vakbladen en een radiocampagne op BNR nieuwsradio.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen