ENJOY 2039

ENJOY 2039

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
BETER HOREN
Bureau
Alfred International
Jaar
2019
Paginanummer
308

Doelstelling

Landelijke aandacht voor het belang van gehoorbescherming onder jongeren.

Doelgroep

Heel Nederland - en jongeren in het bijzonder.

Merkomschrijving

Beter Horen is specialist in hoorzorg, met de ambitie iedereen te laten genieten van een goed gehoor. Vanuit die ambitie besluit het merk dat het tijd is om het belang van gehoorbescherming in heel Nederland op de kaart te zetten. Reden hiervoor is dat het aantal jongeren met gehoorschade de laatste jaren schrikbarend snel stijgt. Uit onderzoek blijkt dat momenteel al een half miljoen Nederlandse jongeren gehoorschade heeft opgelopen door hun oren bloot te stellen aan te hoge decibels.

Concept

De grootste reden dat jongeren geen gehoorbescherming dragen, is het gebrek aan directe urgentie. De gevolgen zijn vaak pas twintig jaar later merkbaar, waardoor het gevaar erg abstract voelt: 'Ik hoor nu toch prima?' Om het belang van goed kunnen horen over twintig jaar nu heel concreet te maken, ontwikkelt Beter Horen samen met Waylon de campagne 'Enjoy 2039'. Een bewustwordingscampagne die draait om een concert dat over twintig jaar plaatsvindt. De boodschap: Over 20 jaar goed horen? Zorg dan nu voor je oren.

Media- en middelenstrategie

Mysterieuze concertposter kondigt een concert van een opmerkelijk oud ogende Waylon aan, dat plaatsvindt in 2039. Die avond volgt de reveal, waarin Shownieuws de toedracht van de mysterieuze poster onthult: Waylon en Beter Horen strijden samen tegen gehoorschade. Deze boodschap wordt vervolgens landelijk verspreid in online video met behind the scenes materialen, in display, social en talloze kranten. In de dagen erna besluiten diverse nieuwsmedia redactionele content aan het onderwerp te wijden, waarmee het onderwerp nog sterker in de belangstelling komt te staan. Een aanbieding op gehoorbescherming om de aanschaf laagdrempeliger te maken, maakt de campagne compleet. Binnen slechts enkele weken meet de campagne 15 miljoen unieke contactmomenten en heeft die 87% van Nederland bereikt. Het belang van gehoorbescherming staat op de kaart in het hele land.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken