ENGIE: positief over energie

ENGIE: positief over energie

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
ENGIE
Bureau
Selmore Creative Agency
Jaar
2016
Paginanummer
108

Doelstelling

Electrabel wordt ENGIE, hét moment om het merk opnieuw onderscheidend en relevant neer te zetten. En de saleskracht van het merk te vergroten. Door dingen echt anders te gaan doen. De energiemarkt is namelijk vrij eendimensionaal: een warm, comfortabel, vaag en inwisselbaar verhaal aan de voorkant en een harde sales-actie aan de achterkant. Dat kan ook anders!

Doelgroep

De campagne richt zich op de consument die open staat voor het onderwerp energie, maar er nog niks mee doet. Circa 24% van Nederland. Deze doelgroep kenmerkt zich als de groep die een duwtje in de rug nodig heeft. Niet alleen het duwtje om te switchen maar ook om anders om te gaan met energie.

Concept

Kern van de introductiestrategie is: 'we gaan de energie van morgen binnen handbereik brengen'. Ooit waren we onze eigen energieleverancier. Met de komst van de industriële revolutie veranderde dat. Ons energieverbruik nam toe, daarmee groeide ook de onwetendheid over de herkomst. Tegenwoordig voorzien steeds meer mensen in hun eigen energie. Energiebronnen komen dichter bij huis. Zo is de cirkel weer rond. Op basis van dit inzicht introduceerden we ENGIE, Positief over Energie. Een claim die niet alleen staat voor nieuwe energievormen, maar voor een optimistische mentaliteit. Het staat voor aanpakken, niet somberen maar aan de slag met relevante oplossingen en proposities.

Media- en middelenstrategie

ENGIE werd in het voorjaar van 2016 gelanceerd. Geen re-branding maar een marktintroductie. We deelden onze visie via AV (TV en OLV) en maakten deze concreet in diverse online kanalen en radio. We begonnen met de propositie 'ENGIE Opgewekt'; kies je eigen energiebron. En bouwden dat uit naar 'Opgewekt Thuis' en 'Opgewekt voor Elkaar'. Proposities die het ultieme bewijs zijn dat we steeds meer zelf de regie in handen nemen. Met de geïntegreerde visie- en propositiecampagne raakten we de juiste snaar bij de doelgroep. Veel mensen namen regie over hun eigen energie. Oftewel, de cirkel is weer rond met ENGIE, Positief over Energie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken