Bewijsvoering leveren voor de nieuwe positionering 'Essent levert'. Deze invullen voor het MKB met concrete en tastbare proposities. De eerste is het EnergieBespaarplan. Primair communicatiedoel voor deze campagne is het genereren van leads d.m.v. het maken van afspraken voor dit advies.
MKB-breed: ondernemers in horeca, food/retail, veeteelt, recreatie en automotive. Primair servicezoekers. Ondernemers die service willen en concrete tips over hoe zij energie kunnen besparen.
Als MKB'er wil je graag besparen op je kosten, dus ook op je energierekening. Met een EnergieBespaarplan krijg je advies en concrete tips hoe je gemakkelijk 10% energie kunt besparen. Dat scheelt tijd… en heel veel gedoe.
Een uitgebreide radio- en printcampagne met plaatsingen in doelgroepspecifieke titels en op landelijke zenders. Hierdoor was de campagne structureel goed zichtbaar op massamediaal niveau. Daarnaast ondersteuning d.m.v. online bannering, persoonlijk contact op o.a. beurzen en outbound calls.