ENERGIE IS MOOI. VERSPIL HET NIET. NUON HELPT.

Nuon Sales Nederland / N=5

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 131 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Nuon Sales Nederland
Titel
Energie
Bureau
N=5
Account
Brigitte Kuijpers, Nicole Florêncio (N=5), Susanne Crooy, Lisette van Seters (.bone)
Copy
Romke Oortwijn (N=5), Rogier Beerends (.bone)
Art
Peter Hebbing (N=5), Joost van Liemt (.bone)
Strateeg
Marc Oosterhout (N=5), Machiel Verkuyl (.bone)
Opdrachtgever
ILSE LASSCHUIJT, SUSANNE DAMEN
Film/Productiemaatschappij
Bonkers
Editor
Teun Rietveld, Kim Hinrichs
Muziek
MassiveMusic
RTV-producer
Linda Kiphardt
Fotografie
Thirza Schaap
In samenwerking met
.bone
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Nuon Sales Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Versterken van de merksympathie en merkbekendheid door de onderscheidende rol van Nuon als expert en adviseur in het tegengaan van energieverspilling uit te bouwen.

Doelgroep

Alle Nederlandse huishoudens die waarde hechten aan kwaliteit met een focus op eigenaren van een koopwoning.

Strategie/Concept

Energie is mooi. Verspil het niet. Dat is het thema waarmee Nuon mensen bewust maakt van het belang van energie in hun dagelijks leven. Hoe je daarvan kunt genieten zonder het te verspillen. Elke dag op de meest uiteenlopende manieren. En daarmee geeft Nuon mensen een reden om daadwerkelijk iets te doen tegen verspilling. Door mensen te helpen slimmer om te gaan met energie zodat niemand in hoeft te leveren op comfort. Met de campagne kiest Nuon bewust voor een emotionele benadering. In de eerste plaats omdat deze aanpak zeer onderscheidend is gebleken voor Nuon. En in de tweede plaats omdat mensen steeds ongevoeliger lijken voor instrumentele campagnes aangaande energiebesparing. Deze campagne werd ondersteund door diensten dienstverlening

Media- en middelenstrategie

Televisie is het hoofdmedium. Televisie heeft voor Nuon bewezen absoluut het meest effectieve en efficiënte medium te zijn om emotionele merkvoorkeur te creëren. Nuon kiest voor een gevoel van continue aanwezigheid, juist ook om tegenwicht te bieden aan de prijsvechters in de markt. Tag-ons, radio, print en online werden ingezet om mensen tot actie over te laten gaan om minder energie te verspillen. Online is een breed platform opgezet voor de VerspillingsCheck, BespaarWeken en verschillende productadviestools. De online inspanningen vonden op verschillende niveaus plaats. Bijvoorbeeld online tv die de bekendheid versterkt en bannering voor het genereren van leads. Daardoor had de campagne één gezicht, maar toch meerdere ingangen voor de consument.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen