Eneco HollandseWind®

Eneco / FHV BBDO

Nominatie 2011

Bekijk deze campagne op pagina 96 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Eneco
Titel
Energie
Bureau
FHV BBDO
Account
Johan Coops, Marcelle Menick, Marjon Huibers
Copy
Friso Ludenhoff, Maarten Vrouwes
Art
Friso Ludenhoff, Maarten Vrouwes
Strateeg
Caroline van Lieshout, Derk van Beek
Opdrachtgever
Erik van Engelen, Floortje van den Berg
Film/Productiemaatschappij
Czar.nl
Editor
Manu van Hoven
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Peter Burger
Illustraties
Christian Borstlap
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Eneco
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Eneco wil HollandseWind® introduceren en klanten en niet-klanten motiveren over te stappen op dit product. Deze introductie is onderdeel van de concrete bewijsvoering van de duurzame strategie van Eneco. Eneco HollandseWind® is windstroom uit Nederland met een jaarlijkse windkrachtkorting. Bij meer wind ontvangen de HollandseWind®-klanten ook meer korting. Zo gaan Eneco en haar klanten samen voor duurzaam.

Doelgroep

Klanten van Eneco en de Nederlandse energieconsument met bovengemiddelde interesse in duurzame energie.

Strategie/Concept

Een campagne die de schoonheid en de kracht van wind letterlijk demonstreert. Want hoe harder het waait, hoe hoger de korting. Overal worden items door de wind opgetild en meegenomen. Zo laten we mensen de kracht van de wind echt ervaren.

Media- en middelenstrategie

In alle middelen tonen we de kracht van de wind: tv, print, online, activatie en outdoor (abri's en spectaculars).

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen