Eneco HollandseWind®

Eneco HollandseWind®

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Eneco
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2011
Paginanummer
296

Doelstelling

Eneco wil HollandseWind® introduceren en klanten en niet-klanten motiveren over te stappen op dit product. Deze introductie is onderdeel van de concrete bewijsvoering van de duurzame strategie van Eneco. Eneco HollandseWind® is windstroom uit Nederland met een jaarlijkse windkrachtkorting. Bij meer wind ontvangen de HollandseWind®-klanten ook meer korting. Zo gaan Eneco en haar klanten samen voor duurzaam.

Doelgroep

Klanten van Eneco en de Nederlandse energieconsument met bovengemiddelde interesse in duurzame energie.

Concept

Een campagne die de schoonheid en de kracht van wind letterlijk demonstreert. Want hoe harder het waait, hoe hoger de korting. Overal worden items door de wind opgetild en meegenomen. Zo laten we mensen de kracht van de wind echt ervaren.

Media- en middelenstrategie

In alle middelen tonen we de kracht van de wind: tv, print, online, activatie en outdoor (abri's en spectaculars). Online organiseren we een duurzame ballonnenwedstrijd. Deelnemers kunnen een virtuele ballon oplaten vanaf hun eigen huis. De ballon is live te volgen over satellietbeelden van Nederland en ver daarbuiten. De actuele kracht en richting van de wind bepalen de route van de ballon en hoe ver hij komt. Hoe verder je ballon komt, des te groter de kans om een echte ballonvaart te winnen. Met deze online activatie laten we niet alleen de kracht van de wind zien maar laten we mensen op een unieke manier ook zelf de kracht van de wind ervaren.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken