ENECO FIETSEN

ENECO FIETSEN

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Eneco
Bureau
DDB
Jaar
2009
Paginanummer
310

Doelstelling

Eneco steunt fietsen, want fietsen is duurzaam. In 2009 wil Eneco daarom een hoge bekendheid als wielersponsor genereren en de verbreding hiervan naar ‘fietsen-breed’ introduceren. Dit uiteindelijk om (in 2010 en verder) de duurzame ambities van Eneco uit te dragen.

Doelgroep

Nederland breed met focus op 20-49 jaar.

Concept

Eneco is fan van Duurzaam, dus fan van Fietsen. Daarom roept Eneco, samen met ambassadrice Leontien van Moorsel, heel Nederland op om wat vaker de fiets te pakken en natuurlijk de Eneco Tour te komen bezoeken (eerste campagneflight) en laat zij zien dat je een gratis fiets krijgt als je overstapt op Eneco Windstroom (tweede campagneflight). Naast deze ATL campagne, ontwikkelt Eneco diverse acties en hospitalityprogramma’s voor zowel de consumentenmarkt als ook voor de zakelijke markt. Deze worden d.m.v. DM, een online campagne en game en diverse mediapartnerships gecommuniceerd. Daarnaast wordt de campagne intern doorvertaald; medewerkers worden uitgedaagd om tegen hun collega’s te fietsen www.prive.eneco.nl maar ook om vaker de fiets naar het werk te pakken. Tijdens de Eneco Tour wordt de campagne ondersteund met live activatie: bezoekers kunnen het duurzame Energie Paviljoen van Eneco bezoeken, kids openen fietsend met Leontien de Tour en windmolens van Eneco vormen de bogen van de Tour.

Media- en middelenstrategie

Tv, print, outdoor, online -zowel site als bannercampagne- , DM en diverse acties voor de consumenten en zakelijke markt. Daarnaast werden mediapartnerships gesloten en werd de campagne tijdens de Eneco Tour live geactiveerd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken