Eneco draait een dagje mee in het MKB

ENECO / VOLT

Bekijk deze campagne op pagina 44 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
ENECO
Titel
Energie
Bureau
VOLT
Account
Sanne Kleindijk-Zaalberg
Copy
Huib Maaskant
Art
Robbie Verdoes
Strateeg
Pijke Oostra
Opdrachtgever
Yvette Anker, Freddy Verweij, Bart van Dorp, Marloes Arkesteijn
Film/Productiemaatschappij
Czar
Editor
STORM
Muziek
MassiveMusic
RTV-producer
Karlijn Paardekooper
Fotografie
Pief Weyman, Tara Fallaux
In samenwerking met
Mindshare, Blue Mango Interactive
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ENECO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van VOLT
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business inzendingen

Business-to-Business

Doelstelling

Eneco wil uitgroeien tot lange termijn partner voor ondernemers in duurzame energie en innovatie. De eerste stap daarin is een Vaste Contactpersoon voor iedere MKB'er. Die kent je bedrijf en is direct bereikbaar voor vragen en advies op maat. In een prijsgedreven markt, waarin klanten makkelijk switchen van aanbieder, is het gedurfd om in te zetten op de meerwaarde van een goede relatie. Het doel van de campagne was om 10% van de Nederlandse MKB'ers bekend te maken met de Vaste Contactpersoon en dat 35% van de huidige klanten Eneco daardoor aantrekkelijker vindt.

Doelgroep

MKB Nederland, MKB klanten van Eneco

Strategie/Concept

De barrière is dat ondernemers het nut van een relatie
met hun energiebedrijf nauwelijks inzien. Daarom bedachten we het communicatieconcept 'Eneco draait een dagje mee in het MKB'. De Vaste Contactpersoon is niet alleen een mooie belofte, maar we zien direct de meerwaarde tijdens een bezoek aan het bedrijf van een ondernemer. De take-out is dat ze door die persoonlijke relatie op maat kunnen adviseren en meedenken over besparen, verduurzamen en innoveren.

Media- en middelenstrategie

De campagne bestond uit online commercials, pre-rolls, banners, advertorials, advertenties en branded content in o.a. DFT, 'De Ondernemer' Persgroep, zakelijke blogs. In de uitingen vroegen we ondernemers ook om zich aan te melden voor een meedraaidag.. De meest boeiende bevindingen uit die meedraaidagen werden vervolgens persoonlijk gedeeld met de klanten van Eneco. Die content werd ook verder verspreid via zakelijke kanalen en social media. Als uitsmijter sloten we af met een kerstkaartenactie: alle klanten kregen een persoonlijke, handgeschreven kerstgroet van hun Vaste Contactpersoon. De reacties van ondernemers hierop waren hartverwarmend. Maar nog belangrijker, ook Eneco's campagnedoelstellingen werden ruimschoots overstegen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen