Eneco Corporate campagne totaal

Eneco / FHV BBDO

award
Winnaar 2011

Bekijk deze campagne op pagina 76 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Eneco
Titel
Energie
Bureau
FHV BBDO
Account
Johan Coops, Marcelle Menick, Marjon Huibers
Copy
Mark Muller, Friso Ludenhoff, Huub Lensvelt
Art
Martin Cornelissen, Maarten Vrouwes, Joris van Elk
Strateeg
Corinne Genestay, Caroline van Lieshout, Derk van Beek
Opdrachtgever
Erik van Engelen, Jolanda Ravenek, Lasse Bourgonje
Film/Productiemaatschappij
HazazaH, Czar.nl
Editor
Govert Jansen, Manu van Hoven
Muziek
Chico Lemosdesousabarbosa
RTV-producer
Peter Burger
Illustraties
Christian Borstlap
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Eneco
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Corporate
Meer Corporate winnaars

Corporate

Doelstelling

Behoud bestaande klanten en trek nieuwe klanten aan door Eneco neer te zetten als dé energieleverancier van Nederland met een duurzame missie. Geef Eneco een onderscheidende en consistente communicatiestijl, waarmee het zich onderscheidt van andere energiebedrijven. Klanten van Eneco kiezen bewust voor een energiebedrijf dat samen met iedereen werkt aan duurzame energie voor iedereen.

Doelgroep

Primair: de klanten van Eneco. Secundair: de Nederlandse energieconsument.

Strategie/Concept

Samen gaan we voor duurzaam. Eneco investeert volop in duurzame energie en werkt samen aan duurzame energie met haar klanten. Wie bij Eneco zit werkt dus al actief mee, zonder daar iets voor te hoeven doen. Eneco nodigt iedereen uit om mee te doen. Hiermee creëren we betrokkenheid en bevestigen we klanten in hun keuze voor Eneco. Potentiële klanten nodigen we juist uit om met ons mee te doen. Doe ook mee, want samen gaan we voor duurzaam.

Media- en middelenstrategie

tv, radio, krantenadvertenties, online, posters in bushokjes, reclame op een billboard bij Schiphol en een groot steigerdoek op de zijkant van een kantoorgebouw in Rotterdam. Ook hebben we alle klanten actief betrokken door ze een persoonlijke uitnodiging te sturen voor het nieuwe klantenpanel.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen