Elke dag is anders

Elke dag is anders

Categorie
Retail
Adverteerder
IKEA
Bureau
Lemz
Jaar
2010
Paginanummer
480

Doelstelling

De wereld is continu in beweging. Wat mensen willen en nodig hebben, verschilt van dag tot dag en van moment tot moment. IKEA streeft er daarom voortdurend naar om, naast een lagere prijs, ook steeds meer kwaliteit, duurzaamheid, variatie in stijlen, of slimmere functionaliteit te bieden. Vanuit deze continue focus op verbetering maakt IKEA het leven thuis aangenamer. Veel mensen weten dit niet. Ze hebben een beperkt beeld van IKEA. Daarom zocht IKEA een campagne die haar veelzijdigheid zichtbaar en relevant maakt - en converteert tot store traffic.

Doelgroep

Alle Nederlanders, vooral vrouwen 35+.

Concept

We switchen naar 'redactioneel campagnevoeren'. Zoals magazines en kranten dagelijks verslag doen van het leven in de maatschappij, zo gaat IKEA dagelijks verslag doen van het leven thuis en in haar winkels. De campagneredactie - sales, marketing, strategie, creatie, account en PR - komt iedere dag samen om de campagne te voorzien van content.

Media- en middelenstrategie

Het reclameblok op TV wordt voor IKEA, wat de voorpagina is voor een krant. Een krant heeft elke dag een andere voorpagina. Het publiek van IKEA krijgt in het reclameblok elke dag een andere commercial te zien. De spots tonen steeds een andere situatie uit het dagelijks leven, gekoppeld aan een oplossing van IKEA. Hiermee krijgen heel veel mensen, heel veel redenen om naar IKEA of ikea.nl te gaan.Televisie prikkelt je dus tot verder kijken op de site of in de winkel. Met spots die steeds maar één dag worden uitgezonden, 365 dagen per jaar, bereiken we 90% van de Nederlanders, 80 keer.Internet fungeert als de binnenpagina's van de campagne, met nieuws, achtergronden en interactie. Als eerste stap naar een magazine-achtige site, integreren we in IKEA.nl een youtube-kanaal met daarin alle commercials.De IKEA winkel biedt de ultieme merkbeleving. Met 'Gezien op TV'-uitingen verhogen we deze beleving, door extra aandacht te vestigen op een boeiend aspect van IKEA.Actieperiodes ondersteunen we met print, eDM, outdoor, radio en banners.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken